Rpkom.pl: Dla operatorów stacjonarnych sieci WiFi to jeden ze sposobów zapewnienia mobilności klientom, a więc element ważny. Porozmawiajmy na początek o tym, według jakich kryteriów można dzielić sieci WiFi?
Leszek Sankowski
: - Jednym ze sposobów takich podziałów jest podział według typu klienta, co widać po podejściu Netii do tej technologii. Naszą strategię w obszarze WiFi można podzielić na cztery segmenty. Pierwszy z nich to segment klientów indywidualnych i tu strategia polega na dostarczeniu klientowi indywidualnemu usługi ADSL, VDSL, czy FTTH z routerem WiFi, który następnie rozsiewa sygnał po domu. Klient indywidualny otrzymuje w tym modelu dwie sieci: tzw. SSID, na jego własne potrzeby oraz drugą – otwartą sieć społecznościową FON. Dzięki współpracy właśnie z FON-em, oferujemy naszym klientom nie tylko ćwierć miliona darmowych hot spotów w Polsce, ale również 12 milionów takich punktów na świecie.
Kolejny segment to segment biznesowy. Dzielimy go na trzy obszary. Pierwszy to segment małych i średnich przedsiębiorstw: restauracji, hoteli, punkty usług, stacje benzynowe. Drugi to klienci korporacyjni, a trzeci to tzw. public places: galerie handlowe, przystanki autobusowe, czyli miejsca, w których powstają spore skupiska ludzkie.
Zrozumienie wśród małych i średnich przedsiębiorstw, np. takich punktów usługowych, że sieć WiFi to przewaga konkurencyjna jest duże, czy ciągle trudno jest ich przekonać do takiej inwestycji?