Reklama

Telewizje będą się tłumaczyć z reklam niezdrowego jedzenia

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji każe się wytłumaczyć TVP, Polsatowi,TV Puls, nc+ i Viacomowi z nadawania reklam niezdrowego jedzenia wokół audycji dla dzieci

Publikacja: 04.03.2014 13:26

- KRRiT przeprowadziła monitoring programów przeznaczonych dla dzieci: MiniMini+, TeleTOON+, Nickelodeon i programów uniwersalnych: TVP1, TVP2, TV Polonia, Polsat, TV4, TV Puls, sprawdzając obecność reklam produktów spożywczych i napojów zawierających w swym składzie duże ilości tłuszczu, soli i cukru. Wyniki pokazały, że audycjom dla dzieci wielokrotnie towarzyszyły reklamy napojów energetyzujących i produktów spożywczych, zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach jest niewskazana w codziennej diecie dzieci – podała KRRiT.

Reklamowania tzw. fast food (słodyczy: cukierków, ciastek, batonów, przekąsek, a także tzw. napojów energetyzujących i napojów gazowanych) wokół programów dla najmłodszych widzów zabrania ustawa o radiofonii i telewizji. „

Audycjom dla dzieci nie powinny towarzyszyć przekazy handlowe dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana” – głosi zapis w ustawie.

-

Wobec braku uniwersalnych i jednoznacznych kryteriów umożliwiających regulatorowi sprawowanie kontroli nad właściwym przestrzeganiem przez nadawców przepisu 16b ust. 3a ustawy o rtv, KRRiT wytypowała produkty i napoje, które według powszechnie dostępnej wiedzy, z powodu dużej zawartości niektórych składników nie powinny być reklamowane przy audycjach dla dzieci i zleciła wykonanie specjalistycznej ekspertyzy – podaje Krajowa Rada. Zlecona przez nią ekspertyza prof. dr hab. Małgorzaty Kozłowskiej-Wojciechowskiej z Uniwersytetu Medycznego w Warszawie potwierdziła, że reklamowane produkty zawierają składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.

Reklama
Reklama

TVP, Polsat, TV Puls, nc+ (jest nie tylko operatorem platformy cyfrowej, ale także nadawcą stacji MiniMini+ i TeleTOON+) i Viacom International Media Networks (nadawca m.in. stacji Nickledeon muszą się teraz KRRiT wytłumaczyć z nadawania reklam niezdrowego jedzenia przed programami kierowanymi do dzieci.

- KRRiT przeprowadziła monitoring programów przeznaczonych dla dzieci: MiniMini+, TeleTOON+, Nickelodeon i programów uniwersalnych: TVP1, TVP2, TV Polonia, Polsat, TV4, TV Puls, sprawdzając obecność reklam produktów spożywczych i napojów zawierających w swym składzie duże ilości tłuszczu, soli i cukru. Wyniki pokazały, że audycjom dla dzieci wielokrotnie towarzyszyły reklamy napojów energetyzujących i produktów spożywczych, zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach jest niewskazana w codziennej diecie dzieci – podała KRRiT.

Reklama
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Reklama
Reklama