Usługi assistance w pakiecie z kontem osobistym lub kartą

Banki dodają do kont i kart ubezpieczenia, które mogą się przydać w awaryjnych sytuacjach. Nierzadko za darmo.

Publikacja: 22.05.2014 07:10

Każdy, kto ma kartę lub konto osobiste, powinien  sprawdzić, czy przypadkiem bank nie udostępnia mu darmowego ubezpieczenia assistance. A może bezpłatnego nie oferuje, ale można je dokupić? W zależności od instytucji i zakresu usług koszt wynosi od 1,4 zł do 21 zł miesięcznie. Często jest bowiem tak, że nie zdajemy sobie sprawy albo nie pamiętamy, że dostaliśmy dostęp do takich usług w pakiecie z produktem bankowym.

Tymczasem assistance może się przydać w wielu awaryjnych sytuacjach, gdy zachorujemy, dojdzie do awarii w mieszkaniu, zepsuje się auto.  W ofertach banków znajduje się m.in. assistance medyczny, domowy, samochodowy, działający w podróży zagranicznej.

W ramach assistance medycznego możemy liczyć na zorganizowanie wizyty lekarskiej czy pielęgniarskiej,  opieki domowej po hospitalizacji, transportu medycznego, opieki nad dziećmi czy zwierzętami domowymi.

W przypadku assistance domowego oferta obejmuje pomoc np. hydraulika, elektryka, szklarza, naprawę sprzętu RTV i AGD, nocleg w hotelu w razie np. zalania lub pożaru. Z kolei mając assistance samochodowy, otrzymamy wsparcie, gdy auto zepsuje się na drodze lub zabraknie mu paliwa. Assistance podróżny zadziała, jeśli np. opóźni się lot, zaginie bagaż, nie zdążymy  przesiąść się do kolejnego samolotu.

Aby skorzystać z ubezpieczenia, trzeba zadzwonić na specjalny numer infolinii.  Tam zorganizują nam pomoc i udostępnią przydatne informacje.

Wszystkie zdarzenia są objęte limitami. Po pierwsze, dotyczą one liczby usług, a po drugie – ich wartości. Przeważnie w ciągu roku trwania umowy osoba mająca assistance medyczny może dwa razy wezwać do domu lekarza i  pielęgniarkę, dwa razy firma zorganizuje dostarczenie lekarstw (płacimy za nie z własnej kieszeni) i zamówi transport do szpitala. Tak samo dwa razy (w sumie 48 godzin) otrzymamy pomoc domową po hospitalizacji.

Podobnie działa to w przypadku innych rodzajów assistance. Na przykład można dwa– cztery razy wezwać fachowca do naprawy w domu, ale koszt usługi nie może przekraczać 500–1000 zł. W razie awarii samochodu dostaniemy pomoc, ale też nie dowolną ilość razy w roku, a poza tym tylko do określonej kwoty, np. 1500 zł.

W ramach serwisu concierge można dodatkowo korzystać z infolinii informacyjnych oraz organizacji usług (np. rezerwacja biletów lotniczych i kolejowych,  hoteli, opieki nad dziećmi, dostawa zakupów itp.).

Kojarzymy głównie z samochodami

Regularnie rośnie liczba osób posiadających assistance. Jak pokazują wyniki ogólnopolskiego badania  przeprowadzonego w marcu 2014 r. na zlecenie Europ Assistance Polska, dostęp do takich usług ma już 34 proc. Polaków.

Najwięcej osób posiada assistance samochodowy (93 proc.). Assistance domowy ma 17 proc. respondentów, medyczny – 16 proc., zaś podróżny – 12 proc. Częściej z takich usług korzystają mężczyźni (41 proc. ankietowanych) niż kobiety (27 proc.). Natomiast jeśli chodzi o grupy wiekowe, to przeważają ludzie w wieku 26–35 lat (35 proc.) oraz 36–49 lat (46 proc.). Najwięcej osób kojarzy assistance z pomocą na drodze (78 proc.). Co trzeci respondent (36 proc.) wiązał te usługi z różnymi innymi formami pomocy, w tym podczas podróży zagranicznej (30 proc.), a także z opieką medyczną (21 proc.).

Niemal połowa Polaków deklaruje, że czyta ogólne warunki ubezpieczenia, ale 28 proc. badanych przyznało, że w ogóle tego nie robi.

Opinie:

Radosława Ogonowska | departament sprzedaży – instytucje finansowe w Uniqa

Ubezpieczenia assistance dodawane są zazwyczaj do kart płatniczych oraz – bardziej urozmaicone – do kont osobistych. Typowe pakiety obejmują assistance domowy, medyczny i samochodowy, ale jest też assistance prawny, pomoc w transporcie kupionych mebli lub sprzętu, przy przeprowadzce, opieka nad dzieckiem w czasie choroby rodzica, korepetycje po długiej chorobie dziecka. Ciekawe są pakiety przeznaczone dla kobiet lub osób starszych. Często zdarza się, że rodzina ma kilka kont i kart płatniczych, a tym samym wiele zdublowanych możliwości korzystania z usług assistance. Niestety, nie wszyscy klienci są świadomi, że mają dostęp do takich produktów, zwłaszcza gdy są one oferowane bezpłatnie.

Przemysław Dukiel | wydział rachunków bieżących w banku Millennium

Wybierając ofertę banków, klienci coraz częściej oczekują dodatkowych korzyści, wykraczających poza podstawową obsługę. W oczekiwania te doskonale wpisują się ubezpieczenia typu assistance. Z takich pakietów świadczeń można korzystać na co dzień w różnych sytuacjach czy w razie nieprzewidzianych okoliczności. Dotychczas usługi assistance były kojarzone głównie z ofertą dla klientów zamożnych, ale to się zmienia. Popularność assistance, a także chęć dostosowania się do potrzeb klientów sprawiają, że banki coraz śmielej zaczynają proponować je szerokiej grupie odbiorców. Przykładem może być Konto 360° wprowadzone ostatnio do oferty Banku Millennium.

Każdy, kto ma kartę lub konto osobiste, powinien  sprawdzić, czy przypadkiem bank nie udostępnia mu darmowego ubezpieczenia assistance. A może bezpłatnego nie oferuje, ale można je dokupić? W zależności od instytucji i zakresu usług koszt wynosi od 1,4 zł do 21 zł miesięcznie. Często jest bowiem tak, że nie zdajemy sobie sprawy albo nie pamiętamy, że dostaliśmy dostęp do takich usług w pakiecie z produktem bankowym.

Pozostało 90% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy