Orange (d. France Telecom) przymierza się do uruchomienia joint venture e-commerce, które zajęłoby się sprzedażą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz tzw. werable devices i kart SIM w Stanach Zjednoczonych - informują w tym tygodniu anglojęzyczne serwisy internetowe za "Wall Street Journal".
Grupa z siedzibą w Paryżu prowadziła do tej pory za Atlantykiem informacyjny serwis hispanojęzyczny starmedia.com (sprzedaje za jego pośrednictwem produkty w Meksyku) oraz orangecaraibe.com.
Amerykański serwis Orange najwyraźniej już ruszył. Działa w USA w języku angielskim i hiszpańskim, a przy jego powstaniu pracować ma południowoafrykańska spółka Orange - starMedia.
Amerykańska odsłona joint venture to część większego projektu, mało znanego w Polsce. Pod adresem http://store.orange.com/index/ znaleźć można serwisy e-commerce grupy działające zarówno w wybranych krajach Europy, jak i Afryce. Specjalnej polskiej odsłony nie ma. Jest za to unijna.
Serwis e-commerce zajmuje się również sprzedażą kart SIM w modelu pre-paid dla turystów wybierających się do Francji, ale nie tylko.