Facebook: letnia aktywizacja fanów przez telekomy

Publikacja: 12.08.2014 13:29

Comiesięczne zestawienia Sotrendera dotyczące aktywności firm i marek na Facebooku, wskazują, że również w pozornie martwym informacyjnie sezonie wakacyjnym można zyskiwać fanów.

W lipcu swoje pierwsze miejsce w zestawieniu popularności obronili bohaterowie reklam Orange Polska: Serce i Rozum. Spośród ponad 12 milionów użytkowników portalu społecznościowego w kraju 2,4 mln "lubi" maskotki telekomu.

Drugim najbardziej lubianym operatorem jest Play, którego licznik zatrzymał się w końcu lipca na 2,19 mln fanów, co oznacza ponad 14 tysięcy nowych podglądających poczynania fioletowego operatora w ciągu miesiąca.

Kolejne w zestawieniu są Orange, Plus, Heyah, T-Mobile, Cyfrowy Polsat i Nju mobile. Wysokie, 15. miejsce w zestawieniu zajmuje kolejne subkonto Orange - Orange Film, który zgromadził 61,7 tys. miłośników.

Najwięcej fanów w ciągu miesiąca zyskał profil UPC Polska: aż  5 proc. w stosunku do swojego wyniku w czerwcu i zakończył lipiec z 87 tys. kliknięć „Lubię to". Mimo to marka nie zmieniła pozycji w ogólnym rankingu i wciąż zajmuje 14 miejsce wśród najpopularniejszych marek telekomunikacyjnych.

Najaktywniejsi byli fani Netii. Alternatywnemu operatorowi stacjonarnemu udało się zachęcić do wirtualnej interakcji aż 12 proc. wszystkich zarejestrowanych na firmowym profilu.

Odwrotną tendencję można zauważyć na stronie poświęconej Orange Warsaw Festival. W rankingu aktywności obserwujących ten fanpage osób, spotkanie miłośników muzyki organizowane przez pomarańczowego operatora spadło o 12 pozycji. Trudno się dziwić. Impreza skończyła się w połowie czerwca, a na doniesienia o kolejnych zaproszonych gwiazdach przyjdzie jeszcze poczekać. Mimo to OWF zajmuje 10 miejsce w zestawieniu z 169 tys. fanów.

Mimo, że największą popularnością cieszą się Orange i Play, to nie ci operatorzy najszybciej reagują na to co dzieję się na ich profilach.

Najlepszy refleks w tej materii wykazuje Plus, który na odpowiedź każe czekać swoim fanom nieco ponad 2 i pół minuty. Drugi w tej kategorii jest Heyah, z czasem oczekiwania na odpowiedź 4m 43 s, a dalej główna marka tego samego operatora - T-Mobile - której przedstawiciele odpowiadają po niespełna 6 minutach.

Najczęściej komentowanym jest profil Plusa, o którym codziennie wspomina ponad 15 tys. osób. Dalej są Play i Orange, o których informacje przekazywane są ponad 7,5 tys. razy w ciągu doby.

Comiesięczne zestawienia Sotrendera dotyczące aktywności firm i marek na Facebooku, wskazują, że również w pozornie martwym informacyjnie sezonie wakacyjnym można zyskiwać fanów.

W lipcu swoje pierwsze miejsce w zestawieniu popularności obronili bohaterowie reklam Orange Polska: Serce i Rozum. Spośród ponad 12 milionów użytkowników portalu społecznościowego w kraju 2,4 mln "lubi" maskotki telekomu.

Pozostało 84% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy