Czy pracownicy banku mogą sami anulować operacje bez pytania o zgodę na to właściciela konta? Pracownica PKO BP zapewnia, że bank może skorygować nieprawidłową operację, uznać lub obciążyć rachunek nienależnie zaewidencjonowaną kwotą bez wezwania posiadacza rachunku oraz bez jego odrębnej dyspozycji.
– Ale dotyczy to tylko operacji niewynikającej z dyspozycji klienta, a powstałej z powodu błędu technicznego. Informacja o takiej możliwości jest w regulaminie rozliczeń pieniężnych w obrocie krajowym oraz polecenia wypłaty w obrocie dewizowym, które są przedstawiane klientom – tłumaczy Monika Floriańczyk.
Dodaje, że takie operacje są wykazywane w historii rachunku klienta. Przedstawicielka banku mówi, że jeśli klient złoży reklamację, to dostanie informację o zdarzeniu. W takiej sytuacji bank zapyta też go o zgodę na wyksięgowanie środków w celu dokonania zwrotu.
Bank PKO BP przypomina, że klienci mogą składać reklamacje m.in. w oddziałach, listownie, korzystając z infolinii, poprzez bankowość elektroniczną lub rzecznika klienta, który jest instancją odwoławczą w PKO.
Czy dużo było takich spraw? – pytamy.
– Nie publikujemy szczegółowych danych dotyczących skarg i reklamacji. Bank nie publikuje też informacji o zdarzeniach wewnętrznych – mówi Monika Floriańczyk.