Coraz więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych. Banki doskonalą więc aplikacje mobilne i rozszerzają zakres usług oferowanych w tym kanale.
Aplikacje wszystkich banków umożliwiają wykonanie przelewu zdefiniowanego (na wcześniej określony numer rachunku) oraz sprawdzenie salda na rachunku. W niektórych bankach dostępna jest funkcja podglądu stanu konta, bez potrzeby logowania się do systemu, za pomocą wskaźnika wyświetlonego na monitorze telefonu. Na przykład w ING Banku można śledzić sytuację na rachunku za pomocą kolorowego paska w widoku logowania.
GPS poszuka placówki
Z kolei Raiffeisen Polbank stwarza możliwość personalizacji ekranu startowego. Osoba korzystająca z aplikacji sama wybiera, które elementy są dla niej ważne i które będą widoczne po zalogowaniu. Na ekranie można umieścić np. procentową wizualizuję stanu wybranego rachunku widoczną przed zalogowaniem.
Aplikacje wielu banków, dzięki wbudowanym w urządzenia mobilne odbiornikom GPS, pozwalają na szybkie dotarcie do oddziału, znalezienie najbliższego bankomatu lub wpłatomatu.
Za pomocą aplikacji na ogół sprawdzimy też kursy walut. W kilku bankach bez problemu założymy również lokatę i doładujemy telefon komórkowy.