Klienci banków w Polsce mogą czuć się rozpieszczani, jeśli chodzi o dostęp do nowych technologii ułatwiających płatności i zarządzanie finansami. Banki regularnie wprowadzają nowe funkcje w aplikacjach mobilnych i usprawniają systemy transakcyjne.
Od kwietnia tego roku z nowej aplikacji mobilnej mogą korzystać klienci mBanku. Z kolei T-Mobile Usługi Bankowe zmodyfikował bankowość internetową. Parę tygodni wcześniej system bankowości online wymienił też Citi Handlowy. A aplikację mobilną zaktualizował Getin Noble Bank. Rok temu duże zmiany w swoim systemie wprowadził ING Bank Śląski.
Odcisk palca i inne nowości w mBanku
Duże zainteresowanie wzbudziła trzecia już wersja aplikacji mobilnej mBanku dla systemów iOS i Android. Przy jej projektowaniu wzięto pod uwagę zdanie użytkowników (przeanalizowano opinie blisko 100 tys. osób).
Aplikacja pozwala na logowanie odciskiem palca w telefonach z systemem Android. Do tej pory było to możliwe na urządzeniach Apple z systemem iOS.
Jedną z kluczowych funkcji nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Jak przekonuje bank, po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu. Dodanie karty do Android Pay odbywa się w aplikacji banku. Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, której chcemy użyć i dodać ją do płatności Android Pay. Nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay.