Wrocławska fabryka Volvo Buses poinformowała, że produkowane przez nią pojazdy zostały wybrane przez niemieckie miasto Gottingen w Dolnej Saksonii. 3 elektryczne pojazdy Volvo Electric Hybrid zaczną wozić jego mieszkańców od wiosny 2018 roku.
Zamówienie na autobusy z Wrocławia to element polityki miasta, zmierzającej do zbudowania ekologicznego systemu transportu publicznego w ciągu najbliższych kilku lat. Lokalny operator komunikacji miejskiej - firma Volvo Electric Hybrid Verkehrsbetriebe GmBH podjęła decyzję o stopniowym przekształceniu niemal całej obecnej floty autobusów w pojazdy o napędzie elektrycznym. Teraz w mieście jest 19 tras autobusowych, w tym kilka przechodzących przez średniowieczne centrum. 12-metrowe elektryczne hybrydy Volvo będą kursować na liniach nr 41 i 42.
Volvo Electric Hybrid może przejechać na napędzie elektrycznym około 7 km pomiędzy ładowaniem na przystankach końcowych. To odległość odpowiadająca ok. 70 proc. długości przeciętnej trasy autobusu miejskiego w Europie, gdzie blisko 90 proc. wszystkich tras autobusowych ma długość maksymalnie 10 km. Ładowanie baterii zajmuje zaledwie 3-4 minuty. Dodatkowo – baterie będą ładowane nocą w zajezdni. Elektryczne hybrydy Volvo są też wyposażone w nieduży silnik diesla, który zwiększa zasięg autobusu i oferuje większą elastyczność wykorzystania na danej linii. Autobus jedzie cicho, ma zużycie energii niższe o 60 proc. w porównaniu z konwencjonalnym autobusem z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla jest niższa o 75–90 proc, w zależności od wykorzystywanego napędu.
Razem z autobusami Gottingen zamówiło także system monitorowania baterii Volvo. Stacja ładowania zostanie dostarczona przez firmę ABB. Natomiast system ładowania oparty będzie na technologii OppCharge, zgodnej z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. W rezultacie stacja ładowania będzie tak zaprojektowana, żeby zapewnić możliwość ładowania wszystkich autobusów elektrycznych, także innych marek niż Volvo.
Wrocławska fabryka Volvo Buses jest największym europejskim zakładem tej marki. Produkuje się tam również tradycyjne hybrydy, a także autobusy o napędzie wyłącznie elektrycznym. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów. W zakładzie powstają nie tylko autobusy miejskie, ale także międzymiastowe i turystyczne, dostarczane do przewoźników międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych w całej Europie.