Dlatego firmy nie zapominają o dbaniu o własną markę, bo właśnie nią mogą wygrać i u pracowników, i z konkurencją, by osiągnąć swoje cele biznesowe.
Kryzys spowodowany pandemią
Pandemia Covid-19 wywołała zmiany na rynku pracy. Dała się we znaki nie tylko pracownikom, ale też pracodawcom. Chyba po raz pierwszy mierzyli się oni z sytuacją zagrożenia zdrowia czy nawet życia wszystkich swoich podwładnych.
Firmy podejmowały radykalne kroki, od wysyłania na przymusowy urlop bezpłatny, po zwolnienia podczas ogólnofirmowego spotkania na Zoomie. Nikt nie miał gotowego przepisu na to, jak postępować w tych niecodziennych warunkach. Pracodawców w szczególny sposób dotykały negatywne konsekwencje pandemii, zwłaszcza m.in. możliwość nagłej utraty płynności finansowej czy konieczności redukcji miejsc pracy.
Pandemia zmusiła wiele osób do przewartościowania swoich priorytetów w pracy. Zamiast oceniać przestrzeń biurową czy benefity, kandydaci i pracownicy skupili się na bezpieczeństwie oraz stabilności.