Reklama

GIODO: firmy telekomunikacyjne nie mają prawa kopiować dowodów osobistych

Kopiowanie dokumentów tożsamości przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych to pozyskiwanie danych osobowych bez podstawy prawnej - uważa Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Aktualizacja: 12.04.2017 11:57 Publikacja: 12.04.2017 11:25

GIODO: firmy telekomunikacyjne nie mają prawa kopiować dowodów osobistych

Foto: Fotolia

Przedsiębiorcy telekomunikacyjni kopiują dokumenty potwierdzające tożsamość klientów w związku z zawieraniem umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Pozyskują w ten sposób zbyt wiele danych osobowych. GIODO postanowił zająć się sprawą z urzędu i przeprowadzić u wybranych przedsiębiorców telekomunikacyjnych kontrole. Ich celem było ustalenie, czy w związku z potwierdzaniem tożsamości osób zawierających umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie dochodzi do pozyskiwania danych osobowych w zakresie wykraczającym poza zakres określony w art. 161 ustawy Prawo telekomunikacyjne, oraz czy operatorzy pozyskują kserokopie, fotokopie lub skany dokumentów potwierdzających tożsamość klientów, np. dowodów osobistych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama