Reklama

RODO na Facebooku – czym to może grozić

Urządzasz konkursy lub publikujesz oferty pracy na Facebooku? Jesteś administratorem danych. Musisz sprostać określonym obowiązkom.

Aktualizacja: 28.05.2018 09:00 Publikacja: 27.05.2018 19:21

RODO na Facebooku – czym to może grozić

Foto: Adobe Stock

martyna antosiewicz

Chcesz wygrać atrakcyjne nagrody? Wystarczy, że polubisz nasz fanpage, udostępnisz post konkursowy, oznaczysz swoich znajomych w komentarzu – tak konstruowane są typowe konkursy na Facebooku. „Rozdawajki" to konkursy, w których organizator rozdaje nagrody wśród zgłaszających się uczestników, często nie oczekując nawet rozwiązania zadania konkursowego. Zgłoszenie udziału powoduje, że organizator konkursu, najczęściej właściciel strony, staje się administratorem danych osobowych w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które weszło w życie w ubiegły piątek. A to nakłada na niego obowiązki określone w art. 24 RODO i przewiduje wysokie sankcje za ich niewypełnienie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama