#RZECZoPRAWIE - Wojciech Klicki: nie byłoby RODOhisterii, gdyby firmy nie czekały na ostatnią chwilę

Nie do końca rozumiem więc histerię firm, które nagle zaczęły masowo wysyłać maile, ponieważ wcale nie trzeba było odkładać tego na ostatnia chwilę. Wszyscy mieli bardzo dużo czasu, żeby przygotować się do RODO - mówił w #RZECZoPRAWIE Wojciech Klicki, prawnik z Fundacji Panoptykon.

Aktualizacja: 28.05.2018 17:26 Publikacja: 28.05.2018 16:16

Wojciech Klicki

Wojciech Klicki

Foto: tv.rp.pl

dgk

- Mamy istne szaleństwo związane ze stosowaniem nowych przepisów o ochronie danych osobowych. Są pierwsze skutki RODO -  Państwowa Komisja Wyborcza poinformowała, że nie będzie w stanie stosować nowego prawa wyborczego tj kamer w lokalach wyborczych. Czy faktycznie są do tego podstawy? - pytał Marek Domagalski eksperta w studio #RZECZoPRAWIE.

- Trzeba zacząć od tego, że tak naprawdę RODO nie obowiązuje od trzech dni, lecz od 27 kwietnia 2016 r., a od tych kilku dni jest bezpośrednio stosowane. Nie do końca rozumiem więc histerię firm, które nagle zaczęły masowo wysyłać maile, ponieważ wcale nie trzeba było odkładać tego na ostatnia chwilę. Wszyscy mieli bardzo dużo czasu, żeby przygotować się do RODO. I firmy i ustawodawca, który przygotował projekt kodeksu wyborczego. O tym, że jego przepisy są niezgodne z RODO było wiadomo od samego początku, tylko nikt nie brał tego pod uwagę - mówił Wojciech Klicki.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo