Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. Objęło ono konsumentów i firm z jedenastu krajów. A Deloitte sprawdzało jak zmieniło się podejście do prywatności po 25 maja 2018 roku, tj. wejścia w życie RODO.
Czytaj także: Wyciek danych w Morele.net - sprawą zajął się prezes UODO
Prawie połowa badanych uważa, że rozporządzenie pozytywnie wpłynęło na ochronę i etyczne wykorzystanie ich danych. Podobne odczucia mają mieszkańcy zarówno Unii Europejskiej, jak i respondenci spoza jej terytorium, choć najwyższe wyniki uzyskali mieszkańcy Stanów Zjednoczonych (56 proc.) i Australii (54 proc.).
Konsumenci z Unii Europejskiej są zdecydowanie bardziej sceptycznie nastawieni. 19 proc. z nich uważa, że firmy nie dbają o ich prywatność, podczas gdy podobnie na to pytanie odpowiedziało tylko 7 proc. respondentów spoza UE.
Najbardziej krytyczni byli mieszkańcy Holandii, Francji i Niemiec.