Według ich prognoz w przyszłym roku Chiny będą już trzecim co do wielkości rynkiem świata (po Ameryce Płn. i Europie Zachodniej), a sprzedaż elektroniki użytkowej wzrośnie tam do 105 mld dolarów. Będzie to już ok. 15 proc. globalnej sprzedaży tej branży, która ma się zwiększyć w przyszłym roku o 42 mld dolarów. Jak podkreślają autorzy raportu, rozwojowi rynku elektroniki użytkowej sprzyja także coraz powszechniejsze dążenie do mobilności.

W rezultacie przenośne urządzenia (telefony komórkowe, laptopy, GPS) stały się już największą kategorią w branży zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży. Ta ostatnia w tym roku ma sięgnąć ok. półtora miliarda sztuk. Biorąc pod uwagę wartość sprzedaży, największym tempem wzrostu będą mogli się cieszyć producenci urządzeń do nawigacji (20 proc.), choć laptopy i telefony komórkowe także zanotują silny wzrost (odpowiednio po 15 i 14 proc.).

Na koniunkturę nie będą też mogli narzekać producenci telewizorów LCD, których sprzedaż sięgnie w tym roku 100 mln sztuk. Jej wartość wzrośnie o 28 proc. Łącznie światowe wydatki na telewizory LCD i plazmowe przekroczą 130 mld dolarów, co stanowi jedną piątą całego rynku elektroniki użytkowej.