Reklama
Rozwiń
Reklama

Drogerie powiększają udziały w rynku

Są już głów­nym ka­nałem sprze­da­ży ko­sme­ty­ków w Pol­sce.

Publikacja: 16.03.2012 02:03

Maleje licz­ba nie­za­leż­nych dro­ge­rii. Za roz­wój ryn­ku od­po­wia- ­da­ją głów­nie duże sie­ci.

Maleje licz­ba nie­za­leż­nych dro­ge­rii. Za roz­wój ryn­ku od­po­wia- ­da­ją głów­nie duże sie­ci.

Foto: Rzeczpospolita

Ich udział w 2011 r. wy­no­sił 41,2 proc. W ko­lej­nych latach ma się nadal po­więk­szać, ale – jak wynika z raportu firmy PMR – głów­nie dzię­ki sie­ciom. Nie­za­leż­ne pla­ców­ki z ryn­ku ra­czej zni­ka­ją.

Na czele sieciowych drogerii jest Rossmann, który w 2011 r. otwo­rzył po­nad 100 skle­pów i ma ich już po­nad 600. Roz­wi­ja się tak­że sieć Dro­gerie Na­tu­ra, dysponująca nie­mal 400 pla­có­wek.

Zor­ga­ni­zo­wa­ne sie­ci dodatkowo sys­te­ma­tycz­nie zwięk­szają ob­ro­ty tak­że w skle­pach już ist­nie­ją­cych. We­dług PMR sprze­daż ko­sme­ty­ków w dro­ge­riach w 2011 r. wy­nio­sła nie­mal 7,9 mld zł i by­ła o 11 proc. wyż­sza niż rok te­mu. W tym ro­ku ma wzro­snąć zno­wu o 8,9 proc., do 8,6 mld zł. W sie­ciach wzrost wy­nie­sie 16 proc.

Jed­no­cze­śnie maleje licz­ba nie­za­leż­nych pla­có­wek. W la­tach 2007 – 2011 o po­nad 1,5 tys., a ich udział w ryn­ku spadł do ok. 7 proc. Dla­te­go co­raz wię­cej skle­pów de­cy­du­je się na wcho­dze­nie do sie­ci fran­czy­zo­wych, jak np. Ja­smin.

Jed­nak du­że fir­my tak­że nie są w sta­nie za­gwa­ran­to­wać suk­ce­su. Przy­kła­dem są kło­po­ty nie­miec­kiej fir­my Schlec­ker, któ­ra ma w Polsce kil­ka­dzie­siąt pla­có­wek. Nie wia­do­mo, jak pro­ble­my cen­tra­li prze­ło­żą się na ope­ra­cje fir­my w na­szym kra­ju.

Reklama
Reklama

PMR pro­gno­zu­je, że w ko­lej­nych la­tach sie­ci dro­ge­ryj­ne bę­dą umac­nia­ły swo­ją po­zy­cję kosz­tem nie­za­leż­nych skle­pów. Ich udział w licz­bie dro­ge­rii wzro­śnie z obec­nych 35 proc. do 52 proc. w 2013 r.

Ich udział w 2011 r. wy­no­sił 41,2 proc. W ko­lej­nych latach ma się nadal po­więk­szać, ale – jak wynika z raportu firmy PMR – głów­nie dzię­ki sie­ciom. Nie­za­leż­ne pla­ców­ki z ryn­ku ra­czej zni­ka­ją.

Na czele sieciowych drogerii jest Rossmann, który w 2011 r. otwo­rzył po­nad 100 skle­pów i ma ich już po­nad 600. Roz­wi­ja się tak­że sieć Dro­gerie Na­tu­ra, dysponująca nie­mal 400 pla­có­wek.

Reklama
Dane gospodarcze
Wielka Brytania ze słabym wzrostem PKB. Zaszkodził atak hakerski
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Dane gospodarcze
Są nowe dane GUS o PKB Polski. Wzrost gospodarczy najwyższy od trzech lat
Dane gospodarcze
Agencja S&P utrzymała rating Polski oraz jego perspektywę
Dane gospodarcze
Polska gospodarka „w sam raz”. NBP pokazuje optymistyczny scenariusz do 2027 r.
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Dane gospodarcze
Wzrost wynagrodzeń w polskiej gospodarce mocno hamuje. Tempo najniższe od 4,5 roku
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama