Reklama

Po lek na COVID-19 Polacy jeżdżą do Niemiec. Lekarze obawiają się jesiennej fali zachorowań

Chorzy na raka, osoby po przeszczepach, osoby starsze itp. nie mają w Polsce dostępu do leku chroniącego przed ciężkim przebiegiem COVID-19. Paxlovid, preparat zalecany w takich przypadkach, jest u nas nieosiągalny. Pojawiają się sygnały, że pacjenci jeżdżą po ten lek do Niemiec. Eksperci obawiają się jesiennej fali zachorowań i podkreślają, że powinniśmy zadbać o dostępność tego preparatu również w Polsce.

Publikacja: 22.08.2024 16:21

Lek na COVID-19 jest w Polsce praktycznie niedostępny

Lek na COVID-19 jest w Polsce praktycznie niedostępny

Foto: Adobe Stock

− W leczeniu COVID-19 jest pewien zgrzyt. Pacjenci mogą wykonać z łatwością test, ale nie mają innej możliwości terapii jak leczenie objawów. Leczymy się, jakbyśmy mieli przeziębienie, grypę. Tymczasem istnieje świetny antywirusowy lek, który jest dostępny w Unii Europejskiej. Używaliśmy go. Paxlovid stosowany jest w leczeniu dorosłych pacjentów, którzy nie wymagają tlenoterapii, ale źle przechodzą chorobę, są w grupie ryzyka – powiedział w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” dr Jacek Smykał, szef kliniki chorób zakaźnych Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Choroby
Dr Paweł Grzesiowski: Jesteśmy w kolejnej fali COVID-19. Wirus cały czas mutuje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Zdrowie
Prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska: Powrót maseczek? Popieram
Biznes
Pfizer walczy o rynek leków na odchudzanie. Nowa konkurencja Ozempica
Choroby
Sezon infekcyjny wystartował. Grypa budzi się powoli, Covid-19 traci na sile
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Choroby
Mamy lepszą kontrolę nad chorobą
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama