Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.10.2018 21:00 Publikacja: 21.10.2018 21:00
Foto: 123RF
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), która zobowiązała się zapłacić należności podwykonawców Astaldi, wypłaciła do ubiegłego tygodnia przeszło 40 mln zł. Pieniądze otrzymały na razie 34 firmy, ale roszczenia zgłosiło blisko 140. Łącznie domagają się w tej chwili ok. 115 mln zł. PLK weryfikuje dokumenty, ale najprawdopodobniej nie uzna wszystkich żądań. Obecnie największy problem dotyczy 20 mln zł dla firm świadczących usługi dla Astaldi, które – mimo wykonywania zleceń o wartości przekraczającej 50 tys. zł – nie zostały zgłoszone inwestorowi. Okazuje się, że jest także grupa firm podwykonawczych, w przypadku których rzeczywista wartość prac ma być znacznie wyższa od zgłaszanej wcześniej przez Astaldi do PLK. Niektóre z firm mają dokumenty świadczące, że inspektorzy nadzoru znali sytuację na budowie, inne dopiero starają się znaleźć dowody na jej potwierdzenie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Produkcja budowlano-montażowa urosła we wrześniu o 0,2 proc. r/r – podał we wtorek Główny Urząd Statystyczny (GUS).
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Coraz więcej osób zleca nawet drobne prace specjalistom, co wynika z braku czasu, ale także braku umiejętności t...
W okresie styczeń-lipiec 2025 r. oddano do użytkowania o 3,9 proc. mniej mieszkań niż w tym samym okresie zeszłe...
Grupa będzie walczyć, by pokazać w całym roku wzrost przychodów podczas gdy produkcja budowlano-montażowa się pr...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Rozpisywanie i rozstrzyganie przetargów musi przyspieszyć, a podejście do oceny ofert wykonawców poprawić. Wojna...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas