Reklama
Rozwiń

Milion aut elektrycznych Nissana rocznie

Nissan Motor przewiduje sprzedaż w 2022 r. miliona pojazdów elektrycznych rocznie, w tym modeli na baterie i hybryd z technologią e-Power, 6 razy więcej niż w 2017 i nie przestanie testowania aut autonomicznych na drogach publicznych, bo uważa je są bezpieczne.

Aktualizacja: 26.03.2018 09:34 Publikacja: 26.03.2018 09:27

Milion aut elektrycznych Nissana rocznie

Foto: Bloomberg

Nissan, Renault i Mitsubishi Motors planują 12 premier pojazdów elektrycznych w ramach strategii zwiększenia łącznej sprzedaży do 14 mln sztuk rocznie z 10,6 mln w 2017. Sam Nissan sprzedał 163 tys. samochodów elektrycznych. Teraz zakłada 8 modeli na baterie, w tym 4 dla Chin. Jego marka premium Infiniti zacznie od 2021 r. wprowadzać na rynek nowe samochody elektryczne.

Do 2022 r. większość gamy elektrycznych samochodów Nissana będą stanowić wersje napędzane systemem „e-Power” benzynowo-hybrydowym. Składa się z małego silnika benzynowego, który w razie potrzeby doładowuje wysokowydajny akumulator generatora, inwertera i silnika elektrycznego. Koła są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny niemal natychmiast, co zwiększa dynamikę jazdy i zapewnia płynne przyspieszanie. System pracuje bardzo cicho, podobnie jak w przypadku e-auta. Silnik spalinowy włącza się znacznie rzadziej, więc zużycie paliwa jest zbliżone do konwencjonalnej hybrydy. System nie wymaga doładowywania akumulatora ze źródeł zewnętrznych. Takie rozwiązanie jest tańsze w produkcji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI