Reklama

Unijni producenci stali liczą na wsparcie, by nie stracić konkurencyjności

Komisja Europejska w listopadzie przedstawi strategię dla przemysłu. Energochłonne branże już teraz liczą na wsparcie koniecznych inwestycji.

Publikacja: 27.06.2018 21:00

Unijni producenci stali liczą na wsparcie, by nie stracić konkurencyjności

Foto: Adobe Stock

– Musimy iść w kierunku czystej, zdekarbonizowanej gospodarki. Musimy zapewnić, że duża ilość czystych technologii, opartych także na wodorze czy paliwach alternatywnych, będzie dostępna w odpowiednich cenach i przy odpowiednich ramach prawnych. Dlatego w listopadzie przedstawimy strategię przemysłową dla Unii Europejskiej do 2050 r. – zapowiedziała Elżbieta Bieńkowska, unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego, przemysłu i przedsiębiorczości, podczas konferencji „Od węgla do stali" w Brukseli.

Według Jerzego Buzka, europosła i przewodniczącego Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii, obecna transformacja przemysłowa może być największa w historii. – Ważne jednak, by ten proces doprowadził do reindustrializacji UE, a nie jej dezindustrializacji. Musimy więc udowodnić, że zmiana jest możliwa bez utraty zysków i konkurencyjności naszego przemysłu. Chcemy być dobrym przykładem dla całego świata, ale nie będzie tak, jeśli zniszczymy cały przemysł – stwierdził Buzek. – Ożywienie przemysłu jest możliwe, głównie dzięki innowacjom, ale oprócz tego potrzebujemy też wdrożenia jak najszybciej strategii przemysłowej dla UE – dodał.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Reklama
Reklama