Jedno-dwudniowe postoje w tygodniu w głównym zakładzie VW zaplanowano od sierpnia do końca września, aby dostosować go do nowej jednolitej procedury testowania lekkich pojazdów WLTP wprowadzanej na świecie od 1 września. Powoduje ona wyższe odczyty emisji CO2, co opóźnia homologację i sprzedaż.
Zakład w Zwickau będzie również zamknięty na kilka dni, producenci podzespołów muszą liczyć się z powstałymi opóźnieniami. Fabryka w Emden będzie zamknięta przez kilka dni w III i IV kwartale z powodu małego popytu na samochody średniej wielkości.
Pierwsza fabryka w Rwandzie
W stolicy Rwandy, Kigali Niemcy uruchomili pierwszą w tym kraju montownię pojazdów, która zacznie od wypuszczania 5 tys. Polo rocznie, a następnie dojdą Passat, Tiguan, Amarok i Teramont. Zakład będzie korzystać z komponentów wysyłanych z RPA. Inwestycja za 20 mln dolarów pozwoli stworzyć do tysiąca miejsc pracy.
Prezydent Paul Kagame obecny na uroczystości powiedział, że to ważne wydarzenie dla kraju. — Ten zakład stanowi niewątpliwie nowy rozdział na drodze przekształceń gospodarczych Rwandy. Niektórym będzie trudno uwierzyć, że „niemieckie samochody" jak mówimy o nich mogą naprawdę powstawać w Rwandzie — stwierdził.
Nowa produkcja będzie przeznaczona dla klientów indywidualnych, dla systemu car-sharing na wzór Ubera. Cześć ma być eksportowana do ościennych krajów. Volkswagen ma już montownię w sąsiedniej Kenii.