- Przeznaczymy ponad 40 mld euro na mobilność elektryczną, a następne 18 mld zostanie zainwestowane w technologie cyfrowe, pojazd podłączony do Internetu i autonomiczny - powiedział Mattes, który od 1 marca 2018 przejął stery w VDA po Matthiasie Wissmannie — pisze Reuter.
Gama modeli pojazdów elektrycznych produkowanych w Niemczech zwiększy się w ciągu tych 3 lat trzykrotnie, do ok. 100. — Będziemy mieć do czynienia ze zdecydowanym wzroście mobilności elektrycznej w Europie. Bez tego nie będzie można osiągnąć do 2030 r. założeń Unii w zakresie redukcji emisji CO2 — dodał.
Gorsza marża marki Volkswagen
Wiodącej marce grupy Volkswagena nie udało się w 2018 r. osiągnąć zakładanej marży operacyjnej z powodu mniejszego zysku — podał „Der Spiegel”. Firma zakładała 4-5 proc., a osiągnęła 3,8 proc. po 4,2 proc. rok wcześniej — dodał tygodnik.
Volkswagen odmówił wypowiadania się na temat danych liczbowych do czasu konferencji prasowej 12 marca, kiedy ogłosi pełny roczny bilans, a 13 marca przedstawi wyniki głównej marki.