Polskie meble mierzą wyżej

Meble z Polski, doceniane w świecie przez partnerów handlowych, mają być teraz synonimem nowoczesności – zakłada nowa strategia dla polskiej branży meblarskiej.

Aktualizacja: 12.03.2019 21:49 Publikacja: 12.03.2019 21:00

Polskie meble mierzą wyżej

Foto: Adobe Stock

Polska branża meblowa w ciągu dekady podwoiła swój potencjał i wspięła się na szczyt. Jesteśmy szóstym największym producentem i trzecim–czwartym eksporterem mebli w skali globalnej. Teraz nowa strategia opracowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ma jeszcze skuteczniej budować pozycję polskich mebli na rynkach międzynarodowych, wzmacniać ich rozpoznawalność i konkurencyjność.

– Nie mamy złudzeń, narodową markę buduje się skoordynowanymi działaniami przez lata, nawet pokolenia. Dobrze, jeśli efekty naszych wysiłków będą zauważalne w ciągu najbliższej dekady – mówi Paulina Zadura, dyrektor Departamentu Analiz i Strategii PARP. – Od maja zeszłego roku, gdy rozpoczynaliśmy prace nad strategią, każdy pomysł dyskutowaliśmy z przedsiębiorcami.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów
Biznes
Mocno przyspiesza sprzedaż aut na prąd. I to mimo braku dopłat
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas