Reklama

Start Ferrari w 2019 roku jak w Formule I

Producent luksusowych samochodów sportowych z Maranello poprawił w I kwartale zysk operacyjny o 14 proc., bardziej od przewidywań i potwierdził założenia finansowe dla całego roku, choć nie jest to jego ostatnie słowo.

Aktualizacja: 08.05.2019 08:41 Publikacja: 08.05.2019 08:37

Start Ferrari w 2019 roku jak w Formule I

Foto: Bloomberg

Zysk EBITDA wyniósł 311 mln euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 284 mln, obroty wzrosły o 13 proc. do 940 mln euro (szacowano je na 864 mln), dostawy samochodów zwiększyły się we wszystkich regionach, najbardziej w Chinach (o 79 proc,) i w Ameryce (+27). Ten sukces był możliwy dzięki popularności modelu z początku gamy, 8-cylindrowego Portofino oraz 812 Superfast z gamy 12-cylindrowych o wyższej marży. 

Ferrari potwierdziła założenia dla całego roku, ale analitycy uważają, że może je jeszcze poprawić. Analitycy z Morgan Stanley uznali je za „skrajnie konserwatywne” — odnotował Reuter. Ich koledzy z Jefferies stwierdzili, że wyniki kwartalne są imponujące i uważają, że I kwartał znacznie wzmocnił ich oczekiwania dotyczące całego roku, mieszczące się w górnym poziomie widełek prognozowanego przez firmę zysku operacyjnego. Ich zdaniem, roczne obroty mogą wzrosnąć o ok. 7 proc., znacznie ponad obecną prognozę. Sama firma spodziewa się wzrostu zysku EBITDA o ok. 10 proc. do 1,2-1,5 mld euro, a obrotów o ponad 3 proc. do 3,5 mld.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama