Zdalne wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych

Wybuch pandemii koronawirusa ma ogromny wpływ na życie społeczne i gospodarcze. W nowej sytuacji muszą odnaleźć się nie tylko firmy i ich pracownicy, ale także instytucje finansowe oferujące Pracownicze Plany Kapitałowe.

Publikacja: 26.05.2020 12:00

Zdalne wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych

Foto: Adobe Stock

Materiał partnera

Mimo tego iż pierwszy szok związany z pandemią już minął, firmy nadal koncentrują się przede wszystkim na utrzymaniu płynności i zachowaniu ciągłości biznesu. Wraz z odmrażaniem gospodarki i powolnym powrotem do regularnej aktywności gospodarczej temat Pracowniczych Planów Kapitałowych znów trafia do głównego obszaru zainteresowań przedsiębiorców. Zainteresowanie tematem przejawiają przede wszystkim przedsiębiorstwa średniej wielkości, które w większości skorzystały z przesunięcia terminów wdrożenia PPK przyjętego w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Przesunięcie terminów wdrażania PPK w średnich firmach

Przypomnijmy, że jednym z zapisów przyjętych pod koniec marca było przesuniecie wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwach zatrudniających od 50 do 249 osób. Termin podpisania umowy o zarządzanie PPK został wydłużony do 27.10.2020, natomiast umowy o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz pracowników do 10.11.2020. Firmy mogły kontynuować rozpoczęty już proces wdrażania programu lub odłożyć go do jesieni.

Wiele średnich firm (zatrudniających od 50 do 249 osób), a więc tych, dla których obowiązującym terminem wdrożenia przed wybuchem pandemii był 11 maja, nie zaprzestało przygotowań do wdrożenia PPK. Kontynuują proces w sposób zdalny. Z takiego rozwiązania korzystają m.in. klienci PFR TFI, gdzie cały proces, począwszy od przygotowania do wdrożenia, przeprowadzenia szkoleń, a nawet sam moment podpisania umowy odbywa się online.

Możliwe zdalne wdrożenie PPK

W dobie pandemii koronawirusa przekazywanie informacji oraz szkolenia dotyczące wdrożenia PPK przeniosły się do świata cyfrowego. Dla wygody pracodawców PFR TFI udostępniło elektroniczne wersje broszur, przesłało mailing informacyjny, a także przygotowało cykl artykułów o PPK oraz filmy edukacyjne. Również na stronie internetowej PFR TFI udostępniono szereg materiałów dotyczących PPK, z których każdy zainteresowany może skorzystać. Pracodawcy mogą otrzymać także pomoc od zespołu ekspertów PPK, którzy udzielają informacji telefonicznie i mailowo.

- Nasze wsparcie obejmuje działania skierowane zarówno do pracodawców, jak i pracowników. Dla pracodawców, którzy podjęli decyzje o podpisaniu umowy o zarządzanie PPK z PFR TFI, organizujemy szkolenia w formie zdalnej. Szkolenia to okazja do uzyskania wszelkich wyjaśnień dotyczących zasad działania PPK. Z kolei z pracownikami spotykamy się podczas wideokonferencji, podczas których wyjaśniamy, jakie są korzyści z uczestnictwa w PPK. Prezentujemy także funkcjonalności serwisu IAT FI, który służy pracownikom m.in. do sprawdzania aktualnego stanu oszczędności oraz składania wybranych dyspozycji – tłumaczy Janusz Ryfka, menedżer ds. PPK w PFR TFI.

Z tak szerokim wsparciem instytucji finansowej wdrożenie PPK powinno przebiec bezproblemowo, a czas, o który przedłużono termin wdrażania PPK w średnich firmach, będzie na pewno wystarczający aby wywiązać się z obowiązków związanych z PPK. Jesteśmy przygotowani do przeprowadzenia całego procesu wdrożenia PPK oraz obsługi pracodawców w sposób zdalny - począwszy od zawarcia umowy o zarządzanie PPK, poprzez szkolenia, przeprowadzenie akcji informacyjnej oraz dystrybucji materiałów, aż po zawarcie umowy o prowadzenie PPK i zgłoszenie pracowników do programu – dodaje Janusz Ryfka.

Biorąc pod uwagę fakt, iż do października pozostało już tylko kilka miesięcy, w tym okres wakacyjny, firmy, które wstrzymały się z wdrożeniem PPK, powinny rozpocząć proces wyboru instytucji finansowej. Pierwszym krokiem powinna być robocza lista kryteriów i oczekiwań wobec usługodawcy. Warto porównać kilka ofert i wybrać tę spełniającą najwięcej oczekiwań. Z pewnością cenne będzie indywidualne podejście instytucji finansowej do klienta. Każdy przedsiębiorca ma własną specyfikę i wynikające z niej potrzeby i oczekiwania – to do nich powinna być dopasowania oferta. Z pewnością, myśląc o wyborze instytucji, której powierzymy utworzenie i zarządzanie PPK, warto też przyjąć perspektywę długoterminową, bo w takiej działają PPK. Dlatego bardzo liczą się wiarygodność i stabilna pozycja zarządzającego.

- Materiał partnera

Materiał partnera

Mimo tego iż pierwszy szok związany z pandemią już minął, firmy nadal koncentrują się przede wszystkim na utrzymaniu płynności i zachowaniu ciągłości biznesu. Wraz z odmrażaniem gospodarki i powolnym powrotem do regularnej aktywności gospodarczej temat Pracowniczych Planów Kapitałowych znów trafia do głównego obszaru zainteresowań przedsiębiorców. Zainteresowanie tematem przejawiają przede wszystkim przedsiębiorstwa średniej wielkości, które w większości skorzystały z przesunięcia terminów wdrożenia PPK przyjętego w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił