Materiał powstał we współpracy z Microsoft
Największa polska instytucja finansowa dosłownie w ciągu dwóch miesięcy zmieniła model podstawowych mechanizmów w organizacji i wprowadziła na ogromną skalę m.in. pracę zdalną i komunikację na odległość. W banku zainstalowano Microsoft Teams na ponad 10 tys. komputerów oraz 3 tys. telefonów. Otwarcie na tak kompleksowe rozwiązania czy usługi chmurowe w znaczący sposób wpływa na budowę istotnych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego.
Z badania Instytutu Humanites i GfK realizowanego w lutym 2021 r. wynika, że 78 proc. ankietowanych organizacji jest w trakcie cyfrowej transformacji. Co istotne, w tym 36 proc. jest na zaawansowanym etapie transformacji i są to przede wszystkim spółki Skarbu Państwa i firmy powyżej 250 pracowników.
Od kilku lat PKO Bank Polski skutecznie realizuje strategię opartą na cyfryzacji. Buduje przewagi konkurencyjne oparte na systematycznie rozbudowywanym potencjale technologicznym, który wykracza poza tradycyjny obszar finansów. Zainicjował także powstanie spółki Operator Chmury Krajowej (OChK), którą obecnie rozwija wspólnie z udziałowcem – Polskim Funduszem Rozwoju.
– Z perspektywy PKO Banku Polskiego tym, co umożliwiło nam szybkie dostosowanie się do nowych realiów, była cyfrowa transformacja, którą prowadzimy od wielu lat – dodaje Adam Marciniak. – Dzięki konsekwentnej pracy nad rozwojem technologicznym i wdrażaniu różnych rozwiązań cyfrowych na początku roku byliśmy gotowi na zmiany, jakie wymusiła na nas pandemia. Pomogła nam m.in. możliwość skorzystania z rozwiązań Chmury Krajowej, która we współpracy z Microsoftem i wieloma innymi partnerami technologicznymi dostarcza polskim firmom rozwiązania szczególnie pomocne przy wdrożeniach realizowanych pod presją czasu. W banku pomogły nam one m.in. w szybkim wdrożeniu narzędzia Microsoft Teams służącego organizacji zdalnych spotkań, z którego dziś może korzystać ponad 11 tys. naszych pracowników.