W czwartek do zarządu PKP SA minister infrastruktury powołał Pawła Peśniewskiego, który zastąpił Jerzego Marciniaka i będzie odpowiadać za finanse grupy. Z kolei Paweł Olczyk, obejmując biuro nieruchomości strategicznych PKP SA, wymienił Jarosława Adwenta.
Eksperci z branży twierdzą, że obecność tego drugiego we władzach oznacza kontynuację dotychczasowej polityki spółki w zakresie nieruchomości. Polega ona na współpracy PKP z deweloperami przy budowie mieszkań, spółka nie sprzedaje natomiast samych działek. Olczyk wcześniej pełnił m.in. funkcję dyrektora biura nieruchomości strategicznych.
To niejedyne zmiany w zarządzie PKP SA w ostatnim czasie. W połowie grudnia Arkadiusza Olewnika na stanowisku dyrektora nadzoru właścicielskiego i prywatyzacji zastąpił Tomasz Pałaszewski, wcześniej odpowiedzialny m.in. za audyt wewnętrzny w PKP SA. Stanowiska zachowali natomiast prezes PKP SA Andrzej Wach oraz Marta Wasiak, dyrektor promocji i spraw społecznych.
Kadrowa miotła nie ominęła też rady nadzorczej spółki. Powołano do niej Mirosława Chaberka, co wywołało pewne zdziwienie, jako że był on wiceministrem transportu w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. – Strategia dla kolei przyjęta przez poprzedni rząd będzie kontynuowana i stąd obecność wiceministra Chaberka w radzie – mówi Juliusz Engelhard, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.
Jeszcze pod koniec zeszłego roku nastąpiły zmiany w zarządzie PKP Cargo. Rada nadzorcza spółki odwołała prezesa Władysława Szczepkowskiego i Kazimierza Murawskiego – odpowiedzialnego za handel i marketing. Dzień później, 28 grudnia ogłosiła konkurs na ich następców. Niewykluczone, że wystartują w nim Wojciech Balczun i Remigiusz Adamiak pełniący obowiązki członków zarządu PKP Cargo. 21 stycznia odbędą się pierwsze rozmowy z kandydatami.