Zamierzenia na lata 2008 – 2010 zaakceptował już wspólny inwestor fundusz Mid-Europa Partners, do którego od końca 2007 r. należy 100 proc. akcji Lux-Medu i 96 proc. akcji Medycyny Rodzinnej.
– Nasze pierwsze zamierzenie to kontynuacja dotychczasowego, szybkiego tempa rozwoju poprzez otwieranie nowych placówek – mówi „Rz” Anna Rulkiewicz, prezes obu firm. W najbliższym czasie będą to głównie przychodnie Lux-Med (w 2008 r. ma ich powstać osiem, m.in. kolejne w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także w Gdyni, Bydgoszczy i Opolu). Medycyna Rodzinna uruchomi jedną nową placówkę – w Katowicach. Dziś grupa dysponuje 32 własnymi przychodniami i siecią ponad 800 placówek partnerskich. Zamierza też stworzyć dwa centra diagnostyczne (m. in. w Warszawie) oraz wybudować szpital.
Strategia zakłada, że każda z firm utrzyma dotychczasową markę, ale skierują usługi do różnych grup klientów. – Lux-Med będzie koncentrować się na bardziej zamożnych klientach, zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych. Medycyna Rodzinna na razie ma współpracować z NFZ i oferować głównie produkty z zakresu medycyny pracy i węższy zakres opieki specjalistycznej w ramach stałych umów z klientami korporacyjnymi, dla których cena jest bardzo ważnym ograniczeniem.
Na 2007 r. Lux-Med i Medycyna Rodzinna planowały 41-proc. wzrost przychodów i ok.
25-proc. wzrost liczby klientów. – Przed zakończeniem audytu nie możemy jeszcze podać dokładnych wyników, ale już wiadomo, że te zamierzenia udało się nam zrealizować w ponad 100 proc. – mówi Anna Rulkiewicz. W tym roku dynamika przychodów może być nieco niższa na poziomie ok. 30 proc.