Reklamówki wychodzą z mody. Każdy, kto chce iść z postępem, powinien je zastąpić ekologicznymi torbami. Taki jest najnowszy trend nie tylko w handlu. Wie o tym toruńska firma Gam sprowadzająca z Chin torby marki Greenbag. W swojej kampanii wykorzystała pokazy mody Young Polish Designer Foundation i poparcie jednej z czołowych organizacji ekologicznych: WWF. Akcja odniosła pożądany skutek: od czerwca 2006 r. torby Greenbag sprzedają się coraz lepiej.
Pionierską – ale jak dotąd nielegalną – uchwałę o zakazie rozdawania plastikowych toreb przyjęli jesienią radni Łodzi. Niedługo może zostanie ona zrealizowana. Ministerstwo Środowiska poinformowało w komunikacie, że “rozważa podjęcie prac legislacyjnych, które zmierzałyby do zmniejszenia zużycia toreb foliowych i planuje kampanię społeczną propagującą korzystanie z toreb wielokrotnego użytku”.
Atak przeciwko reklamówkom złości producentów opakowań i firmy zajmujące się recyklingiem.
– Zakaz stosowania toreb to temat zastępczy, bo problemem jest brak selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych, a nie same torby – podkreśla Agnieszka Jaworska, dyrektor stowarzyszenia Eko-Pak.Od dawana samorządy i przedsiębiorcy zajmujący się gospodarką odpadami nawołują do szerokiej kampanii na temat segregowania śmieci. Zamiast tego mogą mieć kampanię przeciwko torebkom foliowym.
700tys. t - tyle rocznie produkujemy odpadów po miękkich opakowaniach foliowych