Operatorzy niezbyt chętnie ujawniają dane o wynikach wiązanej sprzedaży komputerów oferowanych klientom wraz z e-usługami. Ale na podstawie ich informacji oraz szacunków firmy badawczej IDC Polska można ocenić, że w taki sposób sprzedanych zostało w ubiegłym roku już 20 – 30 tysięcy komputerów.
– Operatorzy przedłużają umowy z producentami komputerów i z reguły modyfikują ofertę. Już nie jest to sprzęt za złotówkę i przywiązanie klienta na kilka lat, ale najczęściej usługa plus sprzęt na korzystne raty – mówi Jarosław Smulski, analityk rynku firmy badawczej IDC Polska.
Dodaje, że odnawianie umów, a także wyraźny wzrost sprzedaży komputerów przez niektórych producentów świadczą o tym, że taka łączona oferta to jest bardzo dobry pomysł.
Podobnie dobre zdanie o sprzedaży wiązanej wydają się mieć producenci. – Wspólne oferty to perspektywiczny model sprzedaży. Być może za kilka lat taka forma handlu okaże się dominująca. I stanie się tak jak w przypadku komórek, najczęściej kupowanych w promocjach z abonamentem – powiedział Wojciech Bombała, dyrektor działu klientów strategicznych w Maxdata Polska. Ma podstawy, aby tak twierdzić, gdyż firma w widoczny sposób zwiększyła sprzedaż. W wyniku wspólnej oferty z Orange już w pierwszej połowie ubiegłego roku do odbiorców trafiło kilka tysięcy jej komputerów.
W czwartym kwartale Maxdata zanotowała dwukrotnie większą sprzedaż notebooków niż rok wcześniej.