Reklama

Rozwój PKN Orlen doceniono w Europie

PKN Orlen najlepszą firmą europejską w dziedzinie fuzji i przejęć. W Brukseli ogłoszono wczoraj laureatów konkursu „Best of European Business”, którego patronem medialnym jest m.in. „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 22.02.2008 05:25

Nagrody wręczono przy okazji Europejskiego Szczytu Biznesu, w którym uczestniczyło około tysiąca przedstawicieli świata polityki i biznesu.

Tegoroczna edycja konkursu organizowanego od lat przez firmę Roland Berger Strategy Consultants ma czterech europejskich zwycięzców. W kategorii wzrost laureatem została portugalska spółka energetyczna Galp-Energia. Wyróżniono ją za dwucyfrowy wzrost przychodów i eksploatację nowych obszarów wydobywczych w Angoli i Brazylii.

W dziedzinie fuzji i przejęć najlepszymi przedsiębiorstwami okazały się francuska firma ubezpieczeniowa Axa oraz polski PKN Orlen. W przypadku Axy doceniono przejęcie w 2006 roku szwajcarskiej firmy Winterthur za 8 mld euro.

PKN Orlen został uhonorowany za transakcję przejęcia litewskiej Rafinerii Możejki w 2006 roku (za 2,78 mld dolarów), a także rok wcześniej zakup słowackiego Unipetrolu. Jury konkursu doceniło strategię regionalnej ekspansji spółki.

W tym roku tematem Europejskiego Szczytu Biznesu była zielona energia. Dlatego jury konkursu przyznało nagrodę specjalną w kategorii dodatkowej o tej samej nazwie niemieckiemu koncernowi chemicznemu BASF, który aż 30 procent swojego budżetu na rozwój firmy inwestuje w technologie przyjazne środowisku.

Reklama
Reklama

Europejska gala jest finałem poprzedzonym ośmioma krajowymi edycjami konkursu. W edycji polskiej, której patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”, było w sumie sześciu laureatów.

Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Biznes
Kto pokieruje UKE? Nowe oficjalne i nieoficjalne informacje
Biznes
AI zagraża programistom, weto Prezydenta i poprawa w europejskim przemyśle
Biznes
Katastrofa rosyjskiej motoryzacji. Sprzedali jeden samochód
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama