Krajowe marki wygrały w 12 spośród 30 kategorii w najnowszej polskiej edycji plebiscytu na najbardziej godne zaufania marki w Europie. W sondażu, który od 2001 r. organizuje magazyn „Reader’s Digest”, uczestniczyło w całej Europie ponad 23 tys. osób, w tym ponad 1000 Polaków.
W polskim badaniu (europejskie wyniki jeszcze nie są dostępne) najwięcej głosów zebrała marka Nestle. Wygrała wprawdzie w dość wąskiej kategorii płatki śniadaniowe, ale za to jako markę najbardziej godną zaufania oceniło ją aż 93 proc. z ponad 1000 uczestników. Kolejne miejsca przypadły markom Visa i Nokia, które ponownie zwyciężyły w kategoriach karta płatnicza i telefon komórkowy.
W pierwszej dziesiątce marek uznanych przez Polaków za najbardziej godne zaufania wśród polskich brandów najwięcej głosów zdobył Olej Kujawski, zwycięzca nowej kategorii oleje jadalne. Wybrało go 67 proc. uczestników sondażu.
55 proc. Polaków darzy zaufaniem markę PZU, najlepiej ocenianą krajową markę finansową
Jak potwierdza najnowszy sondaż, krajowe marki mają silną pozycję na rynku usług. Ponad połowa uczestników badania głosowała na PZU, uznając ją po raz kolejny za najbardziej godną zaufania wśród firm ubezpieczeniowych. Co drugi wybrał TVN, zwycięzcę (już kolejny raz) w kategorii stacja telewizyjna. Prawie połowa uczestników sondaży uznała Orbis Travel za najbardziej godną zaufania markę wśród biur podróży, PKN Orlen zaś – za najlepszą wśród stacji benzynowych.