Marki godne zaufania Polaków

Jak ubezpieczenia to PZU, jak bank to PKO BP, a jak sieć komórkowa to Era – uznali uczestnicy polskiej edycji badania European Trusted Brands 2008

Publikacja: 29.03.2008 05:36

Krajowe marki wygrały w 12 spośród 30 kategorii w najnowszej polskiej edycji plebiscytu na najbardziej godne zaufania marki w Europie. W sondażu, który od 2001 r. organizuje magazyn „Reader’s Digest”, uczestniczyło w całej Europie ponad 23 tys. osób, w tym ponad 1000 Polaków.

W polskim badaniu (europejskie wyniki jeszcze nie są dostępne) najwięcej głosów zebrała marka Nestle. Wygrała wprawdzie w dość wąskiej kategorii płatki śniadaniowe, ale za to jako markę najbardziej godną zaufania oceniło ją aż 93 proc. z ponad 1000 uczestników. Kolejne miejsca przypadły markom Visa i Nokia, które ponownie zwyciężyły w kategoriach karta płatnicza i telefon komórkowy.

W pierwszej dziesiątce marek uznanych przez Polaków za najbardziej godne zaufania wśród polskich brandów najwięcej głosów zdobył Olej Kujawski, zwycięzca nowej kategorii oleje jadalne. Wybrało go 67 proc. uczestników sondażu.

55 proc. Polaków darzy zaufaniem markę PZU, najlepiej ocenianą krajową markę finansową

Jak potwierdza najnowszy sondaż, krajowe marki mają silną pozycję na rynku usług. Ponad połowa uczestników badania głosowała na PZU, uznając ją po raz kolejny za najbardziej godną zaufania wśród firm ubezpieczeniowych. Co drugi wybrał TVN, zwycięzcę (już kolejny raz) w kategorii stacja telewizyjna. Prawie połowa uczestników sondaży uznała Orbis Travel za najbardziej godną zaufania markę wśród biur podróży, PKN Orlen zaś – za najlepszą wśród stacji benzynowych.

Neostrada TP wygrała w kategorii Internet. Po raz kolejny okazało się też, że wśród banków Polacy najbardziej ufają PKO BP.

Za najbardziej godnego zaufania operatora sieci komórkowej uznali Erę GSM. Wyprzedziła ona ubiegłorocznego zwycięzcę – globalną markę Orange. Zmian było więcej. Na przykłąd w kategorii komputery osobiste wygrała Toshiba (przed rokiem IBM).

Krajowe marki wygrały w 12 spośród 30 kategorii w najnowszej polskiej edycji plebiscytu na najbardziej godne zaufania marki w Europie. W sondażu, który od 2001 r. organizuje magazyn „Reader’s Digest”, uczestniczyło w całej Europie ponad 23 tys. osób, w tym ponad 1000 Polaków.

W polskim badaniu (europejskie wyniki jeszcze nie są dostępne) najwięcej głosów zebrała marka Nestle. Wygrała wprawdzie w dość wąskiej kategorii płatki śniadaniowe, ale za to jako markę najbardziej godną zaufania oceniło ją aż 93 proc. z ponad 1000 uczestników. Kolejne miejsca przypadły markom Visa i Nokia, które ponownie zwyciężyły w kategoriach karta płatnicza i telefon komórkowy.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne