Po Telekomunikacji Polskiej i Dialogu kolejne telekomy wprowadzają usługi telewizyjne w swoich sieciach. 100 tys. podłączonych mieszkań i 6 tys. abonentów – to plany na bieżący rok poznańskiego Inotelu. W tym roku spółka wyda na rozwój 5 mln zł.
Od dwóch lat Inotel buduje sieć światłowodową w podpoznańskich miejscowościach, w których świadczy usługi telefoniczne oraz internetowe. Zdobył 3 tys. abonentów. Teraz wprowadza nowoczesne usługi telewizyjne. Za ok. 50 zł miesięcznie abonenci dostają pakiet kilkudziesięciu programów (w tym cztery kanały w wysokiej rozdzielczości HD), dostęp do Internetu za pośrednictwem telewizora i dekoder z nagrywarką. W maju zacznie działać wirtualna wypożyczalnia filmów.
– Kończymy inwestycję, która da nam dostęp do 15 tys. mieszkań – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotelu. W ubiegłym roku Inotel miał 7 mln zł przychodów i 1,5 mln zł zysku. Spółka planuje wzrost o kilkadziesiąt procent rocznie. Szybciej, jeżeli znajdzie inwestora.
– Rozważamy pozyskanie inwestora strategicznego, od którego fundusze pozwoliłyby nam na szybszą budowę własnej sieci i przejmowanie lokalnych konkurentów. Niezależnie od tego myślimy o wejściu na giełdę w 2010 r. – mówi Jakub Dwernicki.
Inotel to niejedyny lokalny operator, który uruchamia usługi TV. Śląska Grupa Telekomunikacyjna rozwija ofertę we współpracy z lokalnymi operatorami Internetu. Do końca roku zamierza zdobyć 2,5 tys. klientów i okablować kilkadziesiąt tysięcy mieszkań.