Cyfrowa TV nie tylko dla wielkich

Inotel uruchomił nowe usługi w sieci. Mali operatorzy również chcą zarabiać na usługach telewizyjnych

Publikacja: 23.04.2008 02:13

Cyfrowa TV nie tylko dla wielkich

Foto: Rzeczpospolita

Po Telekomunikacji Polskiej i Dialogu kolejne telekomy wprowadzają usługi telewizyjne w swoich sieciach. 100 tys. podłączonych mieszkań i 6 tys. abonentów – to plany na bieżący rok poznańskiego Inotelu. W tym roku spółka wyda na rozwój 5 mln zł.

Od dwóch lat Inotel buduje sieć światłowodową w podpoznańskich miejscowościach, w których świadczy usługi telefoniczne oraz internetowe. Zdobył 3 tys. abonentów. Teraz wprowadza nowoczesne usługi telewizyjne. Za ok. 50 zł miesięcznie abonenci dostają pakiet kilkudziesięciu programów (w tym cztery kanały w wysokiej rozdzielczości HD), dostęp do Internetu za pośrednictwem telewizora i dekoder z nagrywarką. W maju zacznie działać wirtualna wypożyczalnia filmów.

– Kończymy inwestycję, która da nam dostęp do 15 tys. mieszkań – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotelu. W ubiegłym roku Inotel miał 7 mln zł przychodów i 1,5 mln zł zysku. Spółka planuje wzrost o kilkadziesiąt procent rocznie. Szybciej, jeżeli znajdzie inwestora.

– Rozważamy pozyskanie inwestora strategicznego, od którego fundusze pozwoliłyby nam na szybszą budowę własnej sieci i przejmowanie lokalnych konkurentów. Niezależnie od tego myślimy o wejściu na giełdę w 2010 r. – mówi Jakub Dwernicki.

Inotel to niejedyny lokalny operator, który uruchamia usługi TV. Śląska Grupa Telekomunikacyjna rozwija ofertę we współpracy z lokalnymi operatorami Internetu. Do końca roku zamierza zdobyć 2,5 tys. klientów i okablować kilkadziesiąt tysięcy mieszkań.

– Spodziewamy się, że wpływy z projektu zrównają się z wydatkami w połowie przyszłego roku. Sporo wysiłku włożyliśmy w rozwiązanie techniczne, ale tak naprawdę największym wyzwaniem jest zawarcie odpowiednich umów z nadawcami – mówi Wojciech Apel, członek radu nadzorczej SGT. Z podobnymi problemami borykają się również inni detaliczni i hurtowi dostawcy cyfrowej telewizji, np. Play5 z Katowic i Espol ze Szczecina.

Po Telekomunikacji Polskiej i Dialogu kolejne telekomy wprowadzają usługi telewizyjne w swoich sieciach. 100 tys. podłączonych mieszkań i 6 tys. abonentów – to plany na bieżący rok poznańskiego Inotelu. W tym roku spółka wyda na rozwój 5 mln zł.

Od dwóch lat Inotel buduje sieć światłowodową w podpoznańskich miejscowościach, w których świadczy usługi telefoniczne oraz internetowe. Zdobył 3 tys. abonentów. Teraz wprowadza nowoczesne usługi telewizyjne. Za ok. 50 zł miesięcznie abonenci dostają pakiet kilkudziesięciu programów (w tym cztery kanały w wysokiej rozdzielczości HD), dostęp do Internetu za pośrednictwem telewizora i dekoder z nagrywarką. W maju zacznie działać wirtualna wypożyczalnia filmów.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca