Sprzedaż tych produktów w Europie Środkowo-Wschodniej wzrośnie natomiast o 33 proc., do 44 mld litrów. W naszym regionie popyt na napoje bez procentów będzie rósł szybciej m.in. na Ukrainie, Białorusi, a także w Rumunii i na Litwie.

W 2012 r. statystyczny Polak wyda na napoje bezalkoholowe 114,4 euro. W 2007 r. przeznaczył na nie 93,4 euro. Z ok. 2 mld do ponad 2,5 mld litrów zwiększy się u nas popyt na butelkowaną wodę. Sprzedaż będzie szła w górę, ponieważ stopniowo będziemy kupować coraz więcej wody nie tylko latem, ale również w ciągu całego roku. Potencjał rynku jest duży także dlatego, że w Polsce nadal spożycie jest znacznie mniejsze niż w krajach europejskich o podobnym klimacie. Statystyczny Niemiec w ciągu roku wypija 150 litrów wody, niemal trzy razy więcej niż Polak.

Na znaczne zwiększenie sprzedaży mogą liczyć producenci mrożonej kawy i herbaty oraz przygotowanych na ich bazie gotowych napojów. Obecnie udział rynkowy napojów kawowych jest znikomy (nieco powyżej 0 proc.). Jednak popyt na nie może w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć się nawet o jedną piątą.

Według Euromonitora w najbliższych pięciu latach wyhamuje wzrost sprzedaży napojów gazowanych. O niecałe 5 proc. rocznie powinna iść w górę ilość kupowanych przez Polaków soków, napojów i nektarów.