Wierzę w europejski koncern lotniczy z udziałem Świdnika

Kupujemy Świdnik bo to dobra firma i wierzymy, że budowa Środkowoeuropejskiej grupy lotniczej, wyspecjalizowanej m.in. w serwisowaniu śmigłowców i samolotów ma sens - mówi w rozmowie z "Rz" Igor Hulak, prezes Aero Vodochody

Publikacja: 25.02.2009 17:50

Wierzę w europejski koncern lotniczy z udziałem Świdnika

Foto: Materiały Promocyjne

[b]Agusta Westland, konkurent Aero Vodochody przy prywatyzacji PZL Świdnik grozi, że wycofa zamówienia z polskiej fabryki , jeśli Agencja Rozwoju Przemysłu sprzeda ją wam. Wartość włoskich zleceń stanowi aż trzecią cześć przychodów Świdnika. ARP już rozstrzygnęła: będzie negocjować sprzedaż wytwórni polskich śmigłowców tylko z Aero. Co będzie jeśli Włosi spełnią groźby ?[/b]

Mamy nadzieję, że emocje zawsze towarzyszące podobnej rywalizacji opadną i wróci zdrowy rozsądek, niezastąpiony w biznesie. Jeśli przejmiemy PZL Świdnik z równym szacunkiem będziemy traktować wszystkich klientów. Deklaruję , że chcemy współpracować z każdym partnerem na racjonalnych podstawach, także z największym klientem kooperacyjnym Świdnika czyli Agustą Westland. Z grupą Finmeccanica, do której należy AW, Aero Vodochody współpracują od lat przy budowie struktur dla samolotu transportowego Spartan.

[b]Agusta Westland starając się o Świdnik kusiła ARP technologiami, kolejnymi zamówieniami dla lubelskiej fabryki. Brzmiały wiarygodnie bo stał za nimi jeden z trzech największych na świecie producentów śmigłowców. Co proponują PZL czeskie Aero?[/b]

Mamy starannie przemyślany, poważny plan budowy w naszym regionie koncernu lotniczego, nastawionego na produkcję komponentów i struktur dla największych światowych producentów samolotów i śmigłowców. Jeśli połączymy siły, wykorzystamy wszystkie własne atuty, możemy być poważnym graczem na rynku. Aero wnosi kompetencję w produkcji samolotów oraz budowaniu łańcucha dostaw, zarządzaniu skomplikowanymi projektami kooperacyjnymi. Współpracujemy z Boeingiem, Sikorskim , największymi producentami europejskimi związanymi z awiacją. Jesteśmy firmą z dziewięćdziesięcioletnim dorobkiem w branży lotniczej, mamy za sobą dwie prywatyzacje, to też unikalne doświadczenie.

[b]Obecny właściciel Aero, fundusz inwestycyjny Penta który daje pieniądze na przejęcie Świdnika także deklaruje długoterminowe zaangażowanie w branżę lotniczą?[/b]

To Aero jest inwestorem w tej transakcji i sfinansuje zakup udziałów w PZL. Kupujemy Świdnik bo to dobra firma i wierzymy, że budowa środkowoeuropejskiej grupy lotniczej, wyspecjalizowanej m.in. w serwisowaniu śmigłowców i samolotów ma sens. Teraz i jeszcze przez wiele lat. To dlatego zamierzamy inwestować. W Świdniku będziemy rozwijać ośrodek projektowy i konstrukcyjny, doinwestujemy centrum obróbki kompozytów, rozwiniemy profesjonalną sieć informatyczną. Będziemy wspierać rozwój firmy w każdej dziedzinie , która tego potrzebuje. Taką deklarację zapisaliśmy w ofercie.

[b]Świdnik produkuje też gotowe śmigłowce , zaprojektował i buduje własne konstrukcje...[/b]

PZL tym samym nie konkuruje z Aero, bo my nie produkowaliśmy dotąd śmigłowców, choć obecnie współpracujemy z firmą Sikorsky. Ten profil PZL utrzymamy. Zamierzamy rozwijać i unowocześniać polskie Sokoły a nie zastępować ich innymi, konstrukcjami.

[b]Agusta Westland, konkurent Aero Vodochody przy prywatyzacji PZL Świdnik grozi, że wycofa zamówienia z polskiej fabryki , jeśli Agencja Rozwoju Przemysłu sprzeda ją wam. Wartość włoskich zleceń stanowi aż trzecią cześć przychodów Świdnika. ARP już rozstrzygnęła: będzie negocjować sprzedaż wytwórni polskich śmigłowców tylko z Aero. Co będzie jeśli Włosi spełnią groźby ?[/b]

Mamy nadzieję, że emocje zawsze towarzyszące podobnej rywalizacji opadną i wróci zdrowy rozsądek, niezastąpiony w biznesie. Jeśli przejmiemy PZL Świdnik z równym szacunkiem będziemy traktować wszystkich klientów. Deklaruję , że chcemy współpracować z każdym partnerem na racjonalnych podstawach, także z największym klientem kooperacyjnym Świdnika czyli Agustą Westland. Z grupą Finmeccanica, do której należy AW, Aero Vodochody współpracują od lat przy budowie struktur dla samolotu transportowego Spartan.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca