[b]Agusta Westland, konkurent Aero Vodochody przy prywatyzacji PZL Świdnik grozi, że wycofa zamówienia z polskiej fabryki , jeśli Agencja Rozwoju Przemysłu sprzeda ją wam. Wartość włoskich zleceń stanowi aż trzecią cześć przychodów Świdnika. ARP już rozstrzygnęła: będzie negocjować sprzedaż wytwórni polskich śmigłowców tylko z Aero. Co będzie jeśli Włosi spełnią groźby ?[/b]
Mamy nadzieję, że emocje zawsze towarzyszące podobnej rywalizacji opadną i wróci zdrowy rozsądek, niezastąpiony w biznesie. Jeśli przejmiemy PZL Świdnik z równym szacunkiem będziemy traktować wszystkich klientów. Deklaruję , że chcemy współpracować z każdym partnerem na racjonalnych podstawach, także z największym klientem kooperacyjnym Świdnika czyli Agustą Westland. Z grupą Finmeccanica, do której należy AW, Aero Vodochody współpracują od lat przy budowie struktur dla samolotu transportowego Spartan.
[b]Agusta Westland starając się o Świdnik kusiła ARP technologiami, kolejnymi zamówieniami dla lubelskiej fabryki. Brzmiały wiarygodnie bo stał za nimi jeden z trzech największych na świecie producentów śmigłowców. Co proponują PZL czeskie Aero?[/b]
Mamy starannie przemyślany, poważny plan budowy w naszym regionie koncernu lotniczego, nastawionego na produkcję komponentów i struktur dla największych światowych producentów samolotów i śmigłowców. Jeśli połączymy siły, wykorzystamy wszystkie własne atuty, możemy być poważnym graczem na rynku. Aero wnosi kompetencję w produkcji samolotów oraz budowaniu łańcucha dostaw, zarządzaniu skomplikowanymi projektami kooperacyjnymi. Współpracujemy z Boeingiem, Sikorskim , największymi producentami europejskimi związanymi z awiacją. Jesteśmy firmą z dziewięćdziesięcioletnim dorobkiem w branży lotniczej, mamy za sobą dwie prywatyzacje, to też unikalne doświadczenie.
[b]Obecny właściciel Aero, fundusz inwestycyjny Penta który daje pieniądze na przejęcie Świdnika także deklaruje długoterminowe zaangażowanie w branżę lotniczą?[/b]