Bruce Willis będzie reklamował wódkę

Znany aktor twarzą marki Sobieski. Za czteroletni kontrakt reklamowy dostanie 16 mln dolarów – ustaliła „Rz"

Publikacja: 22.04.2009 22:03

Bruce Willis będzie reklamował wódkę

Foto: AFP

Kampania reklamowa ma ruszyć w tym miesiącu. Gwiazdor znany m.in. z serii filmów "Szklana pułapka", który reklamuje już np. niemieckie piwo Veltins, będzie promował wódkę Sobieski m.in. w Hiszpanii, Francji, krajach bałtyckich, na Ukrainie oraz w Chinach. W tym ostatnim marka Sobieski nie jest jeszcze znana.

– Planujemy ekspansję na chińskim rynku, który jest coraz bardziej atrakcyjny dla producentów mocnych alkoholi. Za kilka lat chcielibyśmy sprzedawać tam kilkanaście milionów litrów sobieskiego rocznie – mówi "Rz" Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere, właściciela Sobieskiego.

Bruce Willis będzie twarzą marki także w Polsce – pod koniec 2008 r. zajmowała ona miejsce w pierwszej piątce na rodzimym rynku wódki. Jednak gwiazdor nie pojawi się na billboardach ani w reklamie telewizyjnej ze względu na ograniczenia reklamy mocnych alkoholi. Zarząd Belvedere liczy jednak, że marce pomoże rozgłos, który zapewni jej Willis. Jeszcze w tym roku firma zamierza zaprosić aktora do Polski.

Belvedere nie zdradza, ile zapłaci amerykańskiej gwieździe. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, będzie ją to w ciągu najbliższych czterech lat kosztować ok. 16 mln dolarów. Nie jest wykluczone, że przedłuży kontrakt z Willisem na kolejne lata.

Wykorzystanie wizerunku aktora ma pomóc Sobieskiemu w ekspansji na światowym rynku wódki. Zakłada ona, że w ciągu trzech lat marka wejdzie do pierwszej trójki najpopularniejszych wódek o zasięgu globalnym. Według rankingu branżowego magazynu "Impact" jest ona obecnie siódmą wódką premium świata. Jej łączna sprzedaż w 2008 r. wyniosła 24,75 mln litrów i była o 10 proc. wyższa niż w 2007 r.

Tryliński podkreśla, że jego firma zamierza nadal się rozwijać mimo ataków ze strony wierzycieli. Od połowy 2008 r. posiadacze obligacji o zmiennym oprocentowaniu z datą ważności mijającą w 2013 r. domagają się wcześniejszego zwrotu pieniędzy. W ostatni wtorek poinformowali, że chcieliby zamiany części długu na akcje. Belvedere nie chce się na to zgodzić. Przedwczoraj w sądzie w Dijon, który przyznał firmie ochronę przed wierzycielami, jej zarząd zaproponował, że spłaci dług w całości w ciągu dziesięciu lat. W sumie zadłużenie wynosi ok. 550 mln euro.

Bruce Willis nie będzie pierwszą globalną sławą, która promuje polskie marki. W tym tygodniu do tej grupy dołączy także Danny DeVito. Będzie reklamował bank BZ WBK. – Krajowe firmy będą wykorzystywać światowe sławy tak długo, jak długo będą chciały udowodnić, że ich produkt jest na najwyższym światowym poziomie – mówi Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Launching. Jego zdaniem światowe VIP-y są w stanie wzbudzić większe zainteresowanie produktem niż rodzime gwiazdy. Ale to nie wystarczy, aby odnieść sukces. – Aby doprowadzić do zwiększenia sprzedaży, trzeba wybrać gwiazdę, która będzie wiarygodna – dodaje.

Kampania reklamowa ma ruszyć w tym miesiącu. Gwiazdor znany m.in. z serii filmów "Szklana pułapka", który reklamuje już np. niemieckie piwo Veltins, będzie promował wódkę Sobieski m.in. w Hiszpanii, Francji, krajach bałtyckich, na Ukrainie oraz w Chinach. W tym ostatnim marka Sobieski nie jest jeszcze znana.

– Planujemy ekspansję na chińskim rynku, który jest coraz bardziej atrakcyjny dla producentów mocnych alkoholi. Za kilka lat chcielibyśmy sprzedawać tam kilkanaście milionów litrów sobieskiego rocznie – mówi "Rz" Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere, właściciela Sobieskiego.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja