Kampania reklamowa ma ruszyć w tym miesiącu. Gwiazdor znany m.in. z serii filmów "Szklana pułapka", który reklamuje już np. niemieckie piwo Veltins, będzie promował wódkę Sobieski m.in. w Hiszpanii, Francji, krajach bałtyckich, na Ukrainie oraz w Chinach. W tym ostatnim marka Sobieski nie jest jeszcze znana.
– Planujemy ekspansję na chińskim rynku, który jest coraz bardziej atrakcyjny dla producentów mocnych alkoholi. Za kilka lat chcielibyśmy sprzedawać tam kilkanaście milionów litrów sobieskiego rocznie – mówi "Rz" Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere, właściciela Sobieskiego.
Bruce Willis będzie twarzą marki także w Polsce – pod koniec 2008 r. zajmowała ona miejsce w pierwszej piątce na rodzimym rynku wódki. Jednak gwiazdor nie pojawi się na billboardach ani w reklamie telewizyjnej ze względu na ograniczenia reklamy mocnych alkoholi. Zarząd Belvedere liczy jednak, że marce pomoże rozgłos, który zapewni jej Willis. Jeszcze w tym roku firma zamierza zaprosić aktora do Polski.
Belvedere nie zdradza, ile zapłaci amerykańskiej gwieździe. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, będzie ją to w ciągu najbliższych czterech lat kosztować ok. 16 mln dolarów. Nie jest wykluczone, że przedłuży kontrakt z Willisem na kolejne lata.
Wykorzystanie wizerunku aktora ma pomóc Sobieskiemu w ekspansji na światowym rynku wódki. Zakłada ona, że w ciągu trzech lat marka wejdzie do pierwszej trójki najpopularniejszych wódek o zasięgu globalnym. Według rankingu branżowego magazynu "Impact" jest ona obecnie siódmą wódką premium świata. Jej łączna sprzedaż w 2008 r. wyniosła 24,75 mln litrów i była o 10 proc. wyższa niż w 2007 r.