Rośnie konkurencja na warszawskim Okęciu

Do wejścia szykuje się Menzies Aviation. Brytyjczycy specjalizują się w obsłudze pasażerów. Już zaczęli nabór

Publikacja: 20.07.2009 02:01

Zainteresowanie pracą u nas przeszło oczekiwania – mówi „Rz” Kamil Kamiński, szef Menziesu w Polsce. Firma obsługuje pasażerów na 124 lotniskach w 28 krajach i zatrudnia 14 tys. pracowników. W ubiegłym roku przy 1,46 mld funtów przychodów zarobiła 34 mln funtów. [wyimek]9,44 mln pasażerów obsłużyło w ubiegłym roku lotnisko Okęcie[/wyimek]

Kamiński nie ukrywa, że Menzies zamierza wejść także na lotniska w Gdańsku, Katowicach i Krakowie. W Warszawie chciałby współpracować ze spółką LOT Services (LS), która przejmie z końcem lipca upadły LGS. LS także prowadzi nabór pracowników. Gdyby do takiej współpracy doszło, LOT zatrzymałby odprawy biletowo-bagażowe pasażerów. Menzies zająłby się dowozami podróżnych, załadowaniem i rozładowaniem bagażu itp.

Jeśli to się nie uda, Menzies będzie starał się wejść na Okęcie samodzielnie. – Już rozmawiamy z liniami lotniczymi chętnymi do skorzystania z naszych usług – mówi Kamil Kamiński.

LS na razie ma podpisaną umowę z syndykiem masy upadłościowej LGS na dzierżawienie sprzętu niezbędnego do obsługi pasażerów. Umowa ta wygasa 1 listopada. Dziś rynek handlingowy na Okęciu jest podzielony między WAS należący do Państwowych Portów Lotniczych (20 proc.) i LGS (80 proc.)

– To byłby pierwszy krok do wprowadzenia konkurencji na Okęciu – mówi Juergen Bauer z firmy Skytrax, która bada oceny pasażerów linii lotniczych. – Sytuacja, kiedy panuje tam duopol, nie jest korzystna dla pasażerów – dodaje. Po zamknięciu terminalu Etiuda opinie podróżnych o Okęciu się poprawiły, ale jednak nadal narzekają oni przede wszystkim na bardzo długi czas oczekiwania na dostarczenie bagażu. Często dochodzi do pomyłek i bagaż trafia na taśmy oznaczone innymi numerami lotów, niż jest to w rzeczywistości – czytamy na stronach Skytraksu w opiniach pasażerów o Okęciu.

W rankingu Skytrax badającym opinie o 650 lotniskach na świecie Warszawa awansowała w tym roku z „poniżej jakiejkolwiek klasyfikacji” do rangi portu „trzygwiazdkowego”, czyli jest oceniana podobnie jak Lotnisko Charles de Gaulle w Paryżu. Tyle że akurat to lotnisko jest jednym z najmniej przyjaznych dla pasażerów wszystkich linii, poza Air France i pozostałych linii należących do sojuszu SkyTeam.

Od 1 października Menzies będzie obsługiwał sześciu przewoźników Star Alliance na Terminalu 1 londyńskiego lotniska Heathrow. Wśród nich będą m.in. LOT i Lufthansa.

Zainteresowanie pracą u nas przeszło oczekiwania – mówi „Rz” Kamil Kamiński, szef Menziesu w Polsce. Firma obsługuje pasażerów na 124 lotniskach w 28 krajach i zatrudnia 14 tys. pracowników. W ubiegłym roku przy 1,46 mld funtów przychodów zarobiła 34 mln funtów. [wyimek]9,44 mln pasażerów obsłużyło w ubiegłym roku lotnisko Okęcie[/wyimek]

Kamiński nie ukrywa, że Menzies zamierza wejść także na lotniska w Gdańsku, Katowicach i Krakowie. W Warszawie chciałby współpracować ze spółką LOT Services (LS), która przejmie z końcem lipca upadły LGS. LS także prowadzi nabór pracowników. Gdyby do takiej współpracy doszło, LOT zatrzymałby odprawy biletowo-bagażowe pasażerów. Menzies zająłby się dowozami podróżnych, załadowaniem i rozładowaniem bagażu itp.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca