Podobnie jak w lutym (przed pierwszymi przetargami), Agencja Rozwoju Przemysłu szykuje wielką akcję reklamowania niesprzedanych aktywów zakładów w Gdyni i Szczecinie wśród potencjalnych nabywców – dowiedziała się "Rzeczpospolita".
Informacje o stoczniach i poszczególnych składnikach ich majątku razem ze szczegółowym planem dostanie blisko 200 firm z całego świata. Wśród nich ponad 40, które już brały udział w pierwszej próbie sprzedaży aktywów. A także ok. 20-30 inwestorów, którzy wcześniej w inny sposób wyrażali zainteresowanie stoczniami – np. wysyłając listy intencyjne lub zapytania do Ministerstwa Skarbu czy ARP.
– Takie pakiety informacyjne trafią też do ambasad. Dostaną je na pewno branżowe firmy z krajów posiadających silnie rozwinięte sektory stoczniowe, jak Korea, Indonezja, USA, Kanada – potwierdza Roma Sarzyńska, rzecznik ARP. – Wyślemy ją też do Kataru oraz innych krajów arabskich, oraz do Indii, bo inwestorzy stamtąd deklarowali zainteresowanie niektórymi urządzeniami stoczni. Innymi słowy: wszędzie, gdzie tylko może znaleźć się kupiec chętny do okazyjnego nabycia wolnego od wad majątku – dodaje.
Ogłoszenia o przetargach mają pojawić się też w takich prestiżowych tytułach jak "Financial Times" i "The Economist".
Jak wynika z informacji "Rzeczpospolitej" – pod koniec tygodnia powinny być gotowe nowe wyceny niesprzedanych aktywów stoczni w Gdyni i Szczecinie. To umożliwi zwołanie rad wierzycieli, które zatwierdzą plan sprzedaży majątku. Wówczas prezes Agencji Rozwoju Przemysłu wyda decyzję o ponownych przetargach. Ogłoszenia mają pojawić się 30 września.