Drugi co do wielkości producent obuwia i odzieży sportowej na świecie do którego należy też marka Reebok ogłosił, że jego sprzedaż w trzecim kwartale w porównaniu do tego okresu ub.r. spadła 6,3 proc. do 2,89 mld euro, zaś zysk netto obniżył się 30 proc. do 213 mln euro.
- Zachowania konsumentów i detalistów ciągle przeskakują między strachem i optymizmem. Jednak mimo wszystko jestem ostrożnym optymistą. W przyszłym roku wprowadzimy nowe produkty i liczymy na poprawę sytuacji - stwierdził w komunikacie Herbert Hainer, prezes Adidas.
Może z tego powodu na otwarciu giełdy we Frankfurcie notowania spółki zwyżkowały o 2 proc. W przyszłym roku odbędą się także w RPA mistrzostwa świata w piłce nożnej, a tego typu imprezy zawsze przekładały się na wzrost sprzedaży producentów odzieży i obuwia sportowego. Dodatkowo Adidas ogłosił także podpisanie umowy sponsoringowej. O przyszłego roku tenisista Andy Murray będzie reklamował jego markę - warunki finansowe nie zostały podane, według brytyjskich mediów jest ona jednak warta ponad 10 mln euro.