Rosja to trzeci największy rynek świata w branży piwowarskiej (roczna produkcja 114 mln hl). Carlsberg jest tu liderem (10 browarów, w tym największy browar Europy Wschodniej - Baltika, 50 mln hl produkcji i 45 proc. rynku).
Pomimo że w ciągu 9 miesięcy sprzedaż piwa w Rosji spadła o 8 proc., to w czwartym kwartale piwowarzy obserwują się zwiększone zakupy ze strony handlu. Związane to jest z przyjętym przez parlament trzykrotnym wzrostem akcyzy na piwo w przyszłym roku. Spowoduje to wzost cen na poziomie 15-20 proc., więc handlowcy robią zapasy tańszego, tegorocznego piwa.
- Carlsberg spodziewa się, że wzrost popytu i zapasów zwiększy zysk operacyjny o 300 mln koron (59 mln dol.), dlatego uaktualniamy naszą dotychczasową prognozę zysku - cytuje oświadczenie Grupy, agencja Reuters.