Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zajmująca się budową i zarządzaniem torami otworzyła dzisiaj koperty w przetargu na drugi kontrakt na prace na terenie Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Ciechanowie. Prace mają polegać m.in. na modernizacji linii kolejowych, wymianie podtorza, budowie nowej sieci trakcyjnej, kilku nowych peronów, dwóch wiaduktów i dwóch przejść pieszych nad torami. Najniższa oferta opiewa na 455,8 mln zł. Została złożona przez konsorcjum firm Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE, Kolejowe Zakłady Automatyki, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowi i spółkę Swietelsky Baugesellschaft z Austrii. Kolejną z najniższych była o 30 mln zł droższa propozycja złożona przez konsorcjum w skład którego wchodzi m.in. Ferroco Zbigniewa Jakubasa i poznański Toprpol.
Najwięcej za prace, bo aż 603,5 mln zł chciały firmy Erbud i czeska OHL ZS.
— Wszyscy z dziewięciu chętnych deklarują, że prace wykonają w ciągu 24 miesięcy o podpisania umowy. Wybór wykonawcy może nam zająć kilka tygodni — komisja przetargowa musi przeanalizować łącznie kilka tysięcy ton złożonej dokumentacji — mówi Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Projekt ma być finansowany z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wniosek od wypłatę unijnych pieniędzy trafił juuż do resortu rozwoju Regionalnego.
W ramach modernizacji LCS Ciechanów PKP PLK rozda 12 kontraktów. Spółka zarządzająca polskimi torami zapowiada, że w tym roku ogłosi jeszcze kontrakty na modernizacje linii kolejowych warte około 6 mld zł. Spółki czekają jeszcze na ogłoszenie przetargów na prace na torach między Gdynią a Warszawą, m. in. w rejonie Malborka i Trójmiasta, oraz modernizację torów między Rzeszowem a Krakowem. Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK zapowiada że wnioski o dofinansowanie unijnych tych prac trafią do Centrum Unijnych Projektów Transportowych do końca tego roku.