Dziewięciu chętnych do modernizacji torów w Ciechanowie

Konsorcjum z PRK Kraków ma największe szanse na kontrakt na modernizację ok. 31 km torów wart prawie 500 mln zł

Publikacja: 17.03.2010 14:59

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zajmująca się budową i zarządzaniem torami otworzyła dzisiaj koperty w przetargu na drugi kontrakt na prace na terenie Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Ciechanowie. Prace mają polegać m.in. na modernizacji linii kolejowych, wymianie podtorza, budowie nowej sieci trakcyjnej, kilku nowych peronów, dwóch wiaduktów i dwóch przejść pieszych nad torami. Najniższa oferta opiewa na 455,8 mln zł. Została złożona przez konsorcjum firm Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE, Kolejowe Zakłady Automatyki, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowi i spółkę Swietelsky Baugesellschaft z Austrii. Kolejną z najniższych była o 30 mln zł droższa propozycja złożona przez konsorcjum w skład którego wchodzi m.in. Ferroco Zbigniewa Jakubasa i poznański Toprpol.

Najwięcej za prace, bo aż 603,5 mln zł chciały firmy Erbud i czeska OHL ZS.

— Wszyscy z dziewięciu chętnych deklarują, że prace wykonają w ciągu 24 miesięcy o podpisania umowy. Wybór wykonawcy może nam zająć kilka tygodni — komisja przetargowa musi przeanalizować łącznie kilka tysięcy ton złożonej dokumentacji — mówi Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Projekt ma być finansowany z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wniosek od wypłatę unijnych pieniędzy trafił juuż do resortu rozwoju Regionalnego.

W ramach modernizacji LCS Ciechanów PKP PLK rozda 12 kontraktów. Spółka zarządzająca polskimi torami zapowiada, że w tym roku ogłosi jeszcze kontrakty na modernizacje linii kolejowych warte około 6 mld zł. Spółki czekają jeszcze na ogłoszenie przetargów na prace na torach między Gdynią a Warszawą, m. in. w rejonie Malborka i Trójmiasta, oraz modernizację torów między Rzeszowem a Krakowem. Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK zapowiada że wnioski o dofinansowanie unijnych tych prac trafią do Centrum Unijnych Projektów Transportowych do końca tego roku.

Wydatki na inwestycje w tym roku mają wynieść ok 5,4 mld zł. Spółki walczące o zlecenia w tą wątpią. Ich zdaniem realny poziom wydatków może wynieść ok. 2,5 mld zł. Znacznie lepszy ma być dla nich rok 2011.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zajmująca się budową i zarządzaniem torami otworzyła dzisiaj koperty w przetargu na drugi kontrakt na prace na terenie Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Ciechanowie. Prace mają polegać m.in. na modernizacji linii kolejowych, wymianie podtorza, budowie nowej sieci trakcyjnej, kilku nowych peronów, dwóch wiaduktów i dwóch przejść pieszych nad torami. Najniższa oferta opiewa na 455,8 mln zł. Została złożona przez konsorcjum firm Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE, Kolejowe Zakłady Automatyki, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowi i spółkę Swietelsky Baugesellschaft z Austrii. Kolejną z najniższych była o 30 mln zł droższa propozycja złożona przez konsorcjum w skład którego wchodzi m.in. Ferroco Zbigniewa Jakubasa i poznański Toprpol.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca