Ranking sklepów internetowych

W związku z ogromną liczbą sklepów internetowych Opineo.pl podzieliło sklepy na trzy grupy, w zależności od ich wielkości i zasięgu działania. Te grupy to: I liga – megasklepy, II liga – sklepy średniej wielkości, i III liga – młode wilki

Publikacja: 28.04.2010 22:25

I liga sklepów – ranking wszechstronności oferowanych produktów

I liga sklepów – ranking wszechstronności oferowanych produktów

Foto: Rzeczpospolita

[srodtytul]I liga – megasklepy[/srodtytul]

Do kategorii megasklepów zaliczono sklepy o silnej pozycji rynkowej, rozpoznawalnej marce i te, które zebrały minimum dwa tysiące opinii. To także sklepy o dużym zasięgu działania, olbrzymiej liczbie klientów, często dysponujące własnymi magazynami, a także siecią punktów odbioru osobistego.

[srodtytul]II liga – sklepy średniej wielkości[/srodtytul]

Do grona sklepów z II ligi zaliczono sklepy z minimum 800 opiniami, charakteryzujące się średnim/dużym zasięgiem działania, sporą ilością obsługiwanych klientów. Na kwalifikację sklepu wpływa jego poziom świadomości zbierania od swoich klientów opinii po dokonanej transakcji. Często sklepy o pozornie niższej ilości obsługiwanych klientów, ale aktywnie wykorzystujących posprzedażowe ankiety, lepiej i szybciej budują wizerunek bezpiecznego i rzetelnego sprzedawcy niż większe sklepy o skostniałej polityce sprzedażowej.

[srodtytul]III Liga – młode wilki[/srodtytul]

Do grona młodych wilków na Opineo.pl zaliczono sklepy z minimum 250 opiniami, o średnim zasięgu działania, specjalizujące się w obsłudze klientów w wyznaczonych niszach rynkowych. Młode wilki to również te sklepy, które niedawno zorientowały się w potrzebie zbierania opinii od swoich klientów i wykorzystywania referencji do zwiększania sprzedaży.

[srodtytul]Najlepiej oceniane [/srodtytul]

[b]Artykuły dla dzieci[/b]

To branża, która dopiero rozpoczyna swoją karierę w Internecie. Docelowi odbiorcy, czyli rodzice i dziadkowie, to najbardziej wymagająca grupa klientów. Od sklepów oczekuje się bardzo szczegółowych opisów, dużej wiedzy na temat oferowanych produktów oraz certyfikatów bezpieczeństwa. Młodzi rodzice to zorganizowana grupa kontaktująca się na forach internetowych. Sklepy potrafiące zapewnić doskonałą obsługę dla tej grupy klientów mogą liczyć na najlepszy szeptany marketing na świecie.

[b]Zdrowie i uroda[/b]

Sporą grupę docelową tej grupy stanowią kobiety, a one jak nikt inny są wyczulone na jakość obsługi. Inwestycja w jakość obsługi jednak się opłaca, ponieważ zadowolona klientka jest lojalna i staje się znakomitym nośnikiem reklamy w świecie rzeczywistym. Klientki bardzo chętnie dzielą się opiniami, a przy zakupach wyszukują te sklepy, które są polecane przez inne kobiety. Sklepy, które rozumieją ten mechanizm i potrafią wykorzystać atut współpracy z Opineo, szybko dystansują swoją konkurencję.

Biznes
Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu? Wiele osób popełnia ten sam błąd
Biznes
Trump pozbywa się papierowych słomek. To (częściowo) dobra decyzja, mówią ekolodzy
Biznes
TikTok powraca do sklepów z aplikacjami Apple i Google w USA
Biznes
Kto dostarczy okręty dla Polski, nowe cła USA i zmiany w programie mieszkaniowym
Biznes
Trzech faworytów w wyścigu o okręty podwodne dla Polski