Obawa przed nieznanym w początkach rozwoju handlu w Internecie powodowała, że konsumenci długo byli wierni tradycyjnym formom zawierania transakcji. I dziś wielu kupujących woli przekonać się na własne oczy, jak wygląda towar, jak smakuje, czy działa. Jednak, nie ma drugiego tak dużego i wszechstronnego sklepu, jakim jest globalna sieć.
Dlatego wraz z tworzeniem się coraz większej liczby sklepów internetowych pojawiła się potrzeba stworzenia narzędzi ułatwiających zakupy i sprawiających, że takie transakcje będą udane i bezpieczne. Najlepszym instrumentem okazały się opinie tych, którzy zrobili już zakupy w sklepie internetowym. A ich głosy gromadzi serwis Opineo.pl.
Serwis powstał w 2006 roku, kiedy pewne się stało, że handel w Internecie osiągnie gigantyczne rozmiary i klienci będą potrzebować bazy opinii na temat sklepów działających w sieci, jakości ich obsługi, oferowanych przez nie towarów, formy rozpatrywania reklamacji, czasu dostawy zamówionego towaru itp.
Cztery lata działalności ogólnopolskiego serwisu oceniającego sklepy internetowe pozwoliły opracować raport podsumowujący nie tylko opiniotwórcze zaangażowanie kupujących, ale także sposób, w jaki ewoluowała jakość usług świadczonych przez internetowych sprzedawców.
Opineo.pl jest przewodnikiem po e-sklepach, który dostarcza użytkownikom dane sprzedawców, informacje o zakresie ich działalności i – co najważniejsze – opinie internautów, którzy dokonali zakupu w danym sklepie. Dzięki ścisłej współpracy z ponad 9 tysiącami sklepów oraz czołowymi porównywarkami cenowymi Opineo.pl zbiera opinie od klientów, którzy kupowali już przez Internet. Ów system integracji ze sklepami, dzięki któremu kupujący w ciągu dwudziestu dni od daty zakupu w sieci może ocenić transakcję i produkt, zapewnia gromadzenie realnych konsumenckich ocen pozbawionych marketingowego makijażu.