Sprzęt 3D - choć drogi - znika z półek

Mimo wysokich cen w Polsce, rozpoczynających się od ok. 8 tys. zł, telewizory 3D sprzedają się bardzo dobrze

Publikacja: 28.06.2010 04:14

FIFA podpisała z Sony umowę na emisję w tej technologii 25 meczów z mundialu w RPA

FIFA podpisała z Sony umowę na emisję w tej technologii 25 meczów z mundialu w RPA

Foto: AFP

Jak podaje firma Gfk, tylko maju sprzedaż telewizorów 3D w Europie wyniosła 25 tys. sztuk. „Z sondażu przeprowadzonego wśród 120 sieci handlowych w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii wynika, że telewizory 3D będą w przyszłości integralną częścią ich oferty” – czytamy w komunikacie Gfk.

Firma badawcza DisplaySearch prognozuje, że w tym roku na całym świecie ma się sprzedać 3 mln sztuk telewizorów 3D, a w przyszłym już 9 mln. W kolejnych latach liczba ta ma się niemal podwajać, by w 2018 r. sięgnąć aż 196 mln sztuk. Nowa technologia traktowana jest przez producentów sprzętu priorytetowo – ma to być jeden z filarów działalności producentów, podnoszących się powoli po załamaniu sprzedaży obserwowanym zwłaszcza w ubiegłym roku.

Do sprzętu pozwalającego w domu oglądać programy w tej technologii przekonują się także Polacy. Choć ceny są wysokie – za zestaw składający się z telewizora, okularów i odtwarzacza Blu-ray trzeba zapłacić co najmniej 8 tys. zł. – Sprzedaż telewizorów 3D w Polsce rozpoczęliśmy pod koniec I kwartału i od tego czasu do sklepów trafiło niemal 5 tys. sztuk. Dotychczasowe wyniki sprzedaży pozwalają ambitnie myśleć o celach na drugą połowę roku – mówi „Rz” Grzegorz Stanisz z Samsung Electronics Polska.

Ich sprzedaż rozpoczął w naszym kraju także Panasonic. – Sprzedaż telewizorów 3D w Polsce przekracza znacznie nasze oczekiwania. Liczba zamówień od klientów chwilowo jest większa niż nasze możliwości – mówi Radosław Jaworski, rzecznik Panasonic Polska.

Również produkty Sony trafiły już do sklepów. Ceny telewizorów rozpoczynają się od 7,6 tys., ale w promocji można kupić zestaw składający się też z okularów i nadajnika sygnału już za 7,4 tys. zł. Zestaw z odtwarzaczem Blue-ray to wydatek rzędu 7,8 tys. zł. Na początku lipca do sklepów trafią także telewizory marki LG, choć firma zapowiadała ich debiut jeszcze w kwietniu. Na pewno stanie się to w tym roku. – Planowana globalna sprzedaż 400 tys. telewizorów w tym roku i kolejnych 3,4 mln sztuk w przyszłym ma zapewnić LG Electronics pozycję lidera wśród producentów zestawów kin domowych 3D – podaje LG Electronics Polska.

Na razie największą barierą rozwoju rynku oprócz cen jest brak programów w tej technologii. Studia filmowe dopiero zapowiadają kręcenie kolejnych filmów w systemie 3D oraz późniejsze ich wydawanie na płytach Blue-ray. Na razie ich oferta jest skromna, choć niektóre odbiorniki umożliwiają konwersję filmu w dotychczasowym standardzie 2D na trójwymiar.

[ramka][srodtytul]Sport przeciera szlaki[/srodtytul]

Przybywa programów w 3D. Pierwsze testy transmisji naziemnej w maju przeprowadziła spółka Emitel. Sygnał udostępnił Canal+ Cyfrowy, który nadawał w systemie transmisję z meczu Wisły Kraków z Odrą Wodzisław. Także kanał Eurosport przy współpracy z firmą Panasonic transmitował w 3D turniej tenisowy Roland Garros. Z kolei 4 maja operator satelitarny SES Astra wspólnie z Samsungiem uruchomił w Europie demonstracyjny kanał Astra 3D, który ma wspomagać sprzedawców w promowaniu telewizji 3D. FIFA podpisała z Sony umowę na emisję w tej technologii 25 meczów z mundialu w RPA. [/ramka]

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autora [mail=p.mazurkiewicz@rp.pl]p.mazurkiewicz@rp.pl[/mail][/i]

Jak podaje firma Gfk, tylko maju sprzedaż telewizorów 3D w Europie wyniosła 25 tys. sztuk. „Z sondażu przeprowadzonego wśród 120 sieci handlowych w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii wynika, że telewizory 3D będą w przyszłości integralną częścią ich oferty” – czytamy w komunikacie Gfk.

Firma badawcza DisplaySearch prognozuje, że w tym roku na całym świecie ma się sprzedać 3 mln sztuk telewizorów 3D, a w przyszłym już 9 mln. W kolejnych latach liczba ta ma się niemal podwajać, by w 2018 r. sięgnąć aż 196 mln sztuk. Nowa technologia traktowana jest przez producentów sprzętu priorytetowo – ma to być jeden z filarów działalności producentów, podnoszących się powoli po załamaniu sprzedaży obserwowanym zwłaszcza w ubiegłym roku.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca