Apple zapowiedział, że roczne wyniki będą lepsze, niż to wynikało z prognoz analityków z instytucji finansowych. Spółka nie obawia się konkurencji Google’a czy Hewletta-Packarda i uważa, że popyt na jej własne produkty – komputery i telefony – będzie nadal duży. Aby bronić się przed konkurentami, założyciel i prezes Apple’a Steve Jobes zapowiedział, że w tym roku na rynek trafi więcej „zadziwiająco nowych produktów”.

W II kwartale zysk netto Apple’a był wyższy o 78 proc. niż rok wcześniej i wyniósł 3,25 mld dol. Pod względem przychodów (15,7 mld dol.) ostatni kwartał był rekordowy. Po raz pierwszy obejmowały one wpływy sprzedaży iPadów (sprzedało się ich w tym czasie 3,27 mln) i najnowszych iPhone’ów (4).

Inwestorów rozczarowały za to wyniki finansowe jednej z największych na świecie spółek internetowych – Yahoo!. Kurs akcji właściciela popularnej wyszukiwarki zsunął się po publikacji nawet o 8,9 proc., mimo że jego zysk netto urósł do 213,3 mln dol. z 141,4 mln dol. przed rokiem. Inwestorzy większą uwagę zwrócili na to, co dzieje się z przychodami spółki, a te okazały się nieco niższe, niż oczekiwali analitycy. Wyniosły 1,13 mld dol. Rozczarowanie przyszło za sprawą 8-proc. spadku wpływów Yahoo! ze sprzedaży reklamy plasowanej w wyszukiwarce.

Zaskoczenie jest tym większe, że w Ameryce rynek ten przeżywa rozkwit i jego wartość w tym roku powinna urosnąć o 16 proc., podczas gdy cały rynek reklamy internetowej – o 11 proc.