Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury należące do Grupy PKP w zeszłym roku miało 9,1 mln zł zysku. Zatrudnia ponad 1,7 tys. osób.

Spółka jest jednym z największych wykonawców kontraktów realizowanych na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe. Złożyła najkorzystniejsze oferty m.in. na modernizację 22 km torów z Bochni do Biadolin, 20,5 km z Krzeszowic do Krakowa czy 31,3 km z Tarnowa do Dębicy. Łączna wartość ofert w tych trzech przetargach to 1 mld 44 mln zł. Oferty składała w konsorcjum z PKP Energetyka i Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno — Torowym. Obie to spółki z grupy PKP.

W ostatnim czasie spółka pracowała m.in. przy modernizacji linii kolejowych: Warszawa – Łódź, Kunowice — Warszawa – Terespol, Warszawa Zachodnia — Warszawa Okęcie, Wrocław – Szczecin, Łuków — Radom czy przebudowa stacji Hrubieszów dla LHS. Obecnie spółka uczestniczy przy realizacji największych inwestycji, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, jak modernizacja linii: Warszawa – Gdynia i Wrocław – Opole.

Termin odpowiedzi na zaproszenie do negocjacji upływa 6 grudnia. PNI nowego właściciela może mieć jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku. Kupnem spółki zainteresowany jest m.in. Budimex, który bezskutecznie stara się od tego roku wejść na rynek inwestycji torowych.