- Sprzedaż Stock Prestige Vodki rośnie najszybciej sektorze wódek premium. W ostatnim czasie jesteśmy zawsze na pierwszej lub drugiej pozycji jeśli chodzi o handel tradycyjny — mówi "Rz" Marek Malinowski, prezes Stock Polska. Ta należąca do grupy Stock Spirits firma jest liderem polskiego rynku wódki. Swoją pozycję zawdzięcza głównie marce Czysta de Luxe.
Stock Prestige Vodka w wersji czystej trafiła na polski rynek na przełomie listopada i grudnia 2009 r. Z naszych szacunków wynika, że na koniec 2010 r. mogło należeć do niej ok. 2 proc. polskiego rynku wódki.
Marka Stocka radzi sobie w naszym kraju, mimo że ostatnie miesiące nie były udane dla drogich wódek. Z danych firmy Nielsen wynika, że popyt na marki premium skurczył się w 2010 r. o ok. 12 proc. Natomiast sprzedaż wódek z importu zmalała o ok. 9 proc.
Sposobem na dalsze powiększanie udziałów przez Stock Prestige mają być odmiany smakowe: cytrynowa i żurawinowa.
- Wódki importowane odegrają w przyszłości ważną rolę. Klienci będą coraz bardziej wymagający i gotowi zapłacić więcej, co jest ważne dla całego segmentu premium – uważa Marek Malinowski. — b.d.