Najlepiej z naszych wódek wypadła w tym zestawieniu Luksusowa. Produkuje ją należąca do francuskiego koncernu Pernod Ricard Wyborowa SA. W 2010 r. sprzedaż Luksusowej urosła o 31 proc.
– Głównym rynkiem tej marki jest, i pozostanie, Polska – mówi Jean-Baptiste Mouton, członek zarządu Wyborowej SA. Ubiegłoroczny wzrost sprzedaży marki tłumaczy, m.in. zmianą opakowania i wprowadzeniem nowych smaków.
W szybszym tempie niż sprzedaż luksusowej rósł popyt jedynie na cztery marki. Pierwsze miejsce z dynamiką na poziomie 400 proc. zajął Stock Prestige. Wódkę tę, obecną także w Polsce, produkuje grupa Stock Spirits. Jedną z jej spółek jest Stock Polska, lider krajowego rynku wódki. Jego marka 1906 z dynamiką sięgającą 22,3 proc. zajęła siódme miejsce w zestawieniu. Natomiast produkowana przez niego Czysta de Luxe z 18,7 proc. uplasowała się trzy oczka niżej.
Obie marki zawdzięczają wzrost sprzedaży głównie popularności w Polsce. Czysta de Luxe jest u nas liderem oraz – jak wynika z tegorocznej edycji rankingu Millionaires Club – siódmą najlepiej sprzedającą się wódką świata (liderem jest Smirnoff produkowany przez Diageo).
Marka ta, choć nadal na czele, ma coraz silniejszych konkurentów. Produkowany przez polsko-francuską grupę producenta alkoholu Belvedere Krupnik został uznany za 25. najlepiej sprzedającą się wódkę na świecie. Marka pojawiła się na polskim rynku w kwietniu 2010 r. i obecnie jest jego wiceliderem.