Rynek Internetu urośnie także dzięki klientom biznesowym

W I kwartale przybyło 100 tys. abonentów stacjonarnego Internetu – szacuje Telekomunikacja Polska. Na koniec marca było ich w Polsce ponad 6,6 mln

Publikacja: 16.05.2011 03:48

To oznacza, że dostęp do sieci tego typu miało 44,2 proc. gospodarstw domowych, 2,1 pkt proc. więcej niż w marcu 2010 roku. Gros tej liczby – blisko 2,3 mln abonentów – to klienci grupy TP.

Jednak to nie TP SA, największy w kraju stacjonarny operator, przyłączyła ich w I kwartale br. najwięcej. Prym wiódł komórkowy Orange, który zdobył 17 tys. użytkowników usług świadczonych w dwóch technologiach: CDMA (to technologia stacjonarna, choć radiowa) oraz BSA (kupując łącza od TP i świadcząc usługi pod własną marką).

Niedaleko za Orange uplasowały się Netia i sieć kablowa UPC Polska, które zdobyły po 14 tys. abonentów każda. W sumie na te trzy firmy przypadło 45 proc. wzrostu rynku z I kwartału.

Jeden z konkurentów UPC, Multimedia Polska, pozyskał w tym samym czasie 7,8 tys. abonentów Internetu.

Zarówno prezes Netii Mirosław Godlewski, jak i szef Multimediów komentowali przy tym, że pierwszy kwartał jest zwyczajowo słabszym okresem dla operatorów i kolejne będą pod względem sprzedaży usług lepsze. – Za wcześnie jest, aby stwierdzić, że rynek wyczerpał potencjał – mówił Godlewski.

44,2 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do stacjonarnej sieci

W piątek obietnicę, że kolejne kwartały będą lepsze pod względem sprzedaży usług, złożył też zarząd Dialogu, stacjonarnego operatora należącego do KGHM. W I kw. przyłączył on 1 tys. abonentów i po dłuższej przerwie po raz pierwszy zwiększył bazę użytkowników usługi (do 157 tys.). Przychody Dialogu z usługi internetowej wyniosły w kwartale 24 mln zł, tyle samo, ile rok wcześniej.

Dialog liczy, że efekt w postaci wzrostu liczby użytkowników usług transmisji danych, w tym ultraszybkiego Internetu, widoczny będzie m.in. w segmencie biznesowym, na który ostatnio mocno stawia. Buduje sieci światłowodowe w nowych dla siebie miastach, takich jak Warszawa, Poznań, a od czerwca także Gdańsk. W I kwartale br. łączne inwestycje spółki w rozbudowę własnej sieci wyniosły 10 mln zł.

Według szefa Dialogu Arkadiusza Miszuka klienci biznesowi (jest ich 5 tys.) odpowiadają obecnie za około 30 proc. przychodów firmy.

 

To oznacza, że dostęp do sieci tego typu miało 44,2 proc. gospodarstw domowych, 2,1 pkt proc. więcej niż w marcu 2010 roku. Gros tej liczby – blisko 2,3 mln abonentów – to klienci grupy TP.

Jednak to nie TP SA, największy w kraju stacjonarny operator, przyłączyła ich w I kwartale br. najwięcej. Prym wiódł komórkowy Orange, który zdobył 17 tys. użytkowników usług świadczonych w dwóch technologiach: CDMA (to technologia stacjonarna, choć radiowa) oraz BSA (kupując łącza od TP i świadcząc usługi pod własną marką).

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?