Nowy dyrektor ds. rozwoju Fortuny

Radim Haluza, były dyrektor generalny sieci handlowej Żabka, został dyrektorem ds. rozwoju biznesu Grupy Fortuna, zajmującej się przyjmowaniem zakładów wzajemnych

Publikacja: 19.05.2011 14:47

Radim Haluza jest związany z grupą Penta – większościowym akcjonariuszem Fortuny – od 2003 r. W 2004 r. uczestniczył w akwizycji spółki Fortuna przez Pentę. Odpowiadał za planowanie finansowe i podatkowe całej transakcji, a następnie – w pierwszych miesiącach po transakcji – wspierał dział finansowy spółki w realizacji procesu audytu.

W 2009 r. Radim Haluza objął stanowisko dyrektora generalnego spółki Żabka w Czechach, sieci dysponującej ponad 120 sklepami i zatrudniającej 700 pracowników. Zwiększył roczne obroty spółki z 500 mln koron do 2,1 mld koron. Czeską Żabką kierował aż do momentu sprzedaży sieci przez grupę Penta spółce Tesco w marcu br. za cenę przekraczającą 1 mld koron.

Fortuna Entertainment Group jest operatorem zakładów bukmacherskich w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma założycielska powstała w Pradze w 1990 r. Rok później na Słowacji założona została spółka Terno, a.s.

W 2005 r. grupa inwestycyjna Penta stała się właścicielem obu firm, i w tym samym roku pozyskała polskiego operatora zakładów bukmacherskich Profesjonał. Obecnie grupa posiada ponad 1,4 tys. kolektur na trzech rynkach.

Wprowadziła platformę FortunaWin, która dostarcza gry i zakłady poprzez sieć Internet klientom na Węgrzech.

W Fortuna Entertainment Group Haluza odpowiada za zarządzanie kluczowymi projektami i rozwój grupy.

36-letni Haluza jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Pradze, na Wydziale Finansów i Księgowości, część studiów odbył na King's College w Londynie.

Radim Haluza jest związany z grupą Penta – większościowym akcjonariuszem Fortuny – od 2003 r. W 2004 r. uczestniczył w akwizycji spółki Fortuna przez Pentę. Odpowiadał za planowanie finansowe i podatkowe całej transakcji, a następnie – w pierwszych miesiącach po transakcji – wspierał dział finansowy spółki w realizacji procesu audytu.

W 2009 r. Radim Haluza objął stanowisko dyrektora generalnego spółki Żabka w Czechach, sieci dysponującej ponad 120 sklepami i zatrudniającej 700 pracowników. Zwiększył roczne obroty spółki z 500 mln koron do 2,1 mld koron. Czeską Żabką kierował aż do momentu sprzedaży sieci przez grupę Penta spółce Tesco w marcu br. za cenę przekraczającą 1 mld koron.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto